Digitális Marketing Blog

Think Digital!

Like It Easy

Hirdetés

 

Osztják

Digitális Marketing Blog

Szórakoztató digitális marketing!

A ThinkDigital kreatív digitális reklámmegoldások inspiratív célzatú bemutatását tűzte ki célul!

Kontakt: sinkovits.andras@gmail.com

Pedofil csapda

2014.02.19. - sinkovits Szólj hozzá!

Van csöpp világunkban egy igazán komoly probléma, amiről sajnos eleddig nem igazán hallottunk. A neve Webcam Child Sex Tourism (WCST). Hallottál már Róla? Elég szörnyű egy dolog.. Gyakorlatilag arról van szó, hogy gazdagabb országokban élő férfiak fejlődő országban élő, nehéz sorsú gyermekeknek fizetnek azért, hogy a webkamera előtt beteges kéréseiknek, többségében szexuális jellegű kéréseiknek eleget tegyenek. 

Amikor a holland kreatív ügynökség, a Lemz hallott erről, azonnal felajánlotta a segítségét a Terre des Hommes nevű holland szervezetnek, amely a gyerekek kizsákmányolása, kihasználása ellen küzd a fejlődő országokban. A Lemz minden eszközét bevetette: kreativitásuk és technológiai hozzáértésük volt a fegyverük a harcban, amely során A., jól megszívatták ezeket a szörnyeket B., nemzetközi figyelmet irányítottak a problémára C., letartóztatások kezdődtek és a "ragadozók" leálltak.

De hogyan volt erre képes egy kreatív ügynökség?

Megalkották Sweetie-t, a 10 éves filippínó kislányt, aki bár észveszejtően igazinak tűnik, igazából animáció:


sweetie-terre-des-hommes.jpg
Sweetie hamar népszerű lett a pedofil hajlamú Úriemberek körében, nem csak azt nem tudták, hogy nem igazi, hanem azt sem, hogy Amszerdamból irányítják és minden adatot leszippantanak a "megrendelőkről", azonosítják Őket név-lakhely-telefonszám mélységig és letárolnak mindent Róluk, pl. videó formájában az élő stream-et, amelyen éppen önnön magukkal játszadoznak. 


Ez az eset a tökéletes példa arra, hogy hogyan tud egy kreatív ügynökség proaktívan cselekedni egy valós probléma megoldása érdekében.

Meleget, adj!

2014.02.17. - sinkovits Szólj hozzá!

Kis hazánk fővárosa tűzön-vízen át keresztül vitte a hajléktalanok büntethetőségét (?) lehetővé tévő rendeletet, melyre több kerület még rá is licitált. Ugyan Bécsben "csupán" a Városligetből tiltották, "lakoltatták ki" - éppen télen - a hajléktalanokat, jól mutatja a két társadalom fejlettsége, szociális érzékenysége közötti különbséget, hogy már ez a lépés is sokakat felháborított. A hajléktalanság felszámolására még sehol sem született kielégítő megoldás, ám számos ügyes kampánnyal találkozhattunk már, amely a problémára igyekszik felhívni a figyelmet. A bécsi eset kapcsán a Caritas és ügynökségük a DDB Tribal Vienna egy olyan megoldást keltett életre, amely egyszerre hívja fel a figyelmet a problémára és gyűjt pénzt, ha nem is a hajléktalanság felszámolására, de legalább a Caritas a hajléktalanokat segítő akcióihoz (ételosztás, hajléktalanszállók fenntartása). 

Caritas-Heated-Adshel.jpg
A kreatív ötlet egyszerű, mint mindig: Buszmegállókban lévő citylight-okat alakítottak át a tél közepén pénzbedobós fűtőtestre. 1 euróért elviselhetőbbé teheti az utazóközönség a megállóban való várakozást, ha azt a pár percet sem bírja ki a hidegben. 


Borzalmasan okos koncepció, elvégre pénzt gyűjt úgy, hogy el is gondolkodtat: két percet sem vagyunk hajlandóak várni a hidegben, míg vannak emberek, akik éjszakákat töltenek télen is az utcán, akár éveken át?

Valahogy így lehet autót eladni! Zseniális, digitális!

2014.02.10. - sinkovits Szólj hozzá!

try my hibrid.jpg
Nincs jobb reklám az elégedett vásárlónál! Norvégiában a hibrid Toyota tulajok nem csupán elégedettek, de nagyon büszkék is tulajdonukra. Erre, és egy jól bevált autós promócióra, a tesztvezetésre húzta fel Facebook kampányát a Saatchi Norway, e kettőt ötvözve és megalkotva ezzel - szerintem - minden idők egyik legötletesebb autós kampányát. Hibrid járgányok tulajdonosainak toborzásába fogtak, akik vállalták, hogy - nem pénzért - a Toyota Hibrid kampány arcai és hangjai lesznek lokálisan, továbbá azt, hogy tesztvezetést biztosítanak idegennek, ismerősnek, környékbelinek a kampány ideje alatt. Így, ha ki akartad próbálni a gépet, csekkoltad melyik ismerős, vagy ismerős ismerőse regisztrálta magát a kampányban és már zsírozhattad is le a tesztvezetést az anyósülésen a büszke baráttal, vagy felebaráttal. Autógyártók! Sakk matt!

Less be Marilyn Monroe szoknyája alá

2014.02.10. - sinkovits Szólj hozzá!

Marilyn_Monroe_skirt.jpgAz alacsony budget azért szuper nagyon, mert jó eséllyel roppant ötletes és vicces reklámokat képes eredményezni. Megvan a Hét év vágyódás c. film forgatásán készült ikonikus kép Marilyn Monroe-ról, mikor a metró szellőzőjére lép? Hát persze, hogy meg! Vélhetőleg kevesebben vannak azok, akiknek nincs meg, mint akiknek igen. Ezt a képet, jelenetet szinte mindenki ismeri. Éppen erre alapozta ambient akcióját a berlini Preuss Und Preuss reklámügynökség egy frissen megjelent Monroe könyv népszerűsítésére. 


Egy újabb stílusos beszólás Putyinnak

2014.02.07. - sinkovits Szólj hozzá!


A szivárványszínű Google Doodle mellett a kanadaiak is kitettek magukért, pontosabban egy kanadai intézet (a Sokszínűség és Befogadás Intézete). Szánkó című szpotukkal üzennek és támogatásra szólítanak fel, a FB profilképünk lecserélését kérik: http://bit.ly/keepthegamesgay

A legmegdöbbentőbb tény az Univerzumról

2014.02.07. - sinkovits Szólj hozzá!


Bárcsak ez az általam imádott, hidegkirázós videó egy brand kampányfilmje lenne, hogy legközölhessem a blogon.... hopsz! ;)

imaGE

2014.02.06. - sinkovits Szólj hozzá!

A General Electric új imidzsvideójában egy kislány meséli el nekünk, hogy mivel is foglalkozik az anyukája a GE-nél, mindezt a sok csodát persze gyermeki képzelőerejének szemüvegén keresztjül láttatja. Kedves.

Címkék: image GE