Digitális Marketing Blog

Think Digital!

Like It Easy

Hirdetés

 

Osztják

Digitális Marketing Blog

Szórakoztató digitális marketing!

A ThinkDigital kreatív digitális reklámmegoldások inspiratív célzatú bemutatását tűzte ki célul!

Kontakt: sinkovits.andras@gmail.com

Digitális marketinggel az életért

2010.01.20. - sinkovits 2 komment

Bizony, a digitális marketing egy remek eszköz arra, hogy felhívjuk a  figyelmet társadalmi problémákra. Az eszközök és kombinációinak száma jóformán végtelen. Jellegéből adódóan kíválóan alkalmas az elrettentésre.

Jó példa erre a belga Let it Ring kampány. Az utóbbi időben Belgiumban elszaporodott azon autóbalesetek száma, melyeket olyan autóvezetők okoztak, akiknek a figyelmét telefonbeszélgetés terelte el.
Egy civil szervezet (Szemtanú Szülők) ezért egy olyan költséghatékony kampányt rendelt a
HAPPYNESS BRUSSELS ügynökségtől, mely az alacsony büdzsé ellenére is képes nagy port kavarni és a lehető legtöbb emberhez eljutni.

Akár a Nintendo Wii - Wario Land esetén Silverstein-ék, a brüsszeliek is egy egyedülálló vírusvideót találtak ki. A céljuk az volt, hogy bemutassák az autóvezetőknek, hogy milyen következményekkel járhat a telefonálás vezetés közben. Ennek mint mondtam egy nagyon egyedi, interaktív módját alkották meg.

Let it Ring!

Inkább hagyd csörögni, ne okozz balesetet! Ez volt a szlogen és a vezérfonal.

A koncepció tehát az volt, hogy ha valakinek volt olyan ismerőse, aki sokszor telefonál vezetés közben, akkor számára a kampány weboldaláról egy email tudott küldeni. Az email tartalmazott egy linket, amit ha a címzett megnyitott, akkor egy átlagos videót kezdett el nézni, amiben egy sofőr helyén ül egy autóban és halad egy üres úton. Viszont a küldő előzetesen megadta a mobilszámát is a címzettnek, így egy idő után egy automatikus rendszer érzékelte, hogy a címzett nézi a videót, és felhívta telefonon, majd azt is érzékelte, hogy felveszi, és ebben a pillanatban a videóban szereplő autós elütött egy embert. Ötletes és elrettentő. Kis hazánkban is "összekreatívkodhatnának" hasonlókat, társadalmi problémákból van elég, állítólag kreativításból is. Hát hajrá!

A kampány indulása után 2 héttel már több ezren kapták meg emailben a felhívást, rengeteg blog és újság beszámolt a kezdeményezésről, és a kampány a mai napig tart. Vírusreklám kategóriában 2009-ben ezüst helyezést ért el Cannes-ban.

Weboldal:
http://www.letitring.be

 Forrás: Mediapedia

Címkék: youtube vírus marketing társadalmi felelősség digitális marketing cannes i reklámfesztivál mobilreklám happiness brussels

A bejegyzés trackback címe:

https://thinkdigital.blog.hu/api/trackback/id/tr111688100

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.01.22. 00:31:18

kreatív kampány, az egyszer biztos.
furcsa lenne lemérni 1-1ilyen kampány hatékonyságát is.

sinkovits · http://thinkdigital.blog.hu/ 2010.01.22. 09:33:12

@Kontárblog: Hát igen, amikor először találkoztam vele tény, hogy az ötlet nagyon tetszett, de elgondolkodtam azon, hogy azért a dolgoknak itt nagyon össze kell állnia, mert ha a telefonom messzebb van, vagy addig leállítom a videót, le van halkítva.. Sok ponton elcsúszhat.