Digitális Marketing Blog

Think Digital!

Like It Easy

Hirdetés

 

Osztják

Digitális Marketing Blog

Szórakoztató digitális marketing!

A ThinkDigital kreatív digitális reklámmegoldások inspiratív célzatú bemutatását tűzte ki célul!

Kontakt: sinkovits.andras@gmail.com

Digitális marketing evolúció

2010.01.28. - sinkovits 3 komment

Ejtenék pár szót a Facebokról, de én nem általánosságokat kívánok puffogtatni. Olyasvalamire szeretném felhívni a figyelmet, amely alapjaiban változtathatja meg a digitális marketing életét. 

Persze tény, hogy 350 millió felhasználója van a világban, Magyarországon pedig több, mint 700 ezer (http://www.checkfacebook.com/, az adatok 2 hetes csúszásban), de ez is és a további növekedés is csak gerjeszti majd azt a folyamatot, amelyről most beszámolok:

Történt ugyanis, hogy pár napja, az Est Média Group (EMG) online üzletág vezetőjétől, Kismartoni Zsolt-tól (ők értékesítik Magyarországon a Facebook bannereit) egy első hallásra érdekes, továbbgondolva forradalmi információ birtokába jutottam:

A FB oldalakon már egy programozható felület is elérhető és használható. Első hallásra, arra gondoltam, hogy ez jó, így még inkább egyedivé, személyessé varázsolható az oldalunk, kapunk egy fület, ahová egy teljesen sajátos igazi kis honlapszerűséget kreálhatunk . Ez klassz, de gondoljuk tovább. 

Gondoljunk csak bele, ha egy kampányt futtatunk és egy microsite, vagy vállalati honlap a hirdetések, bannerek landing page-e, mi történik, ha szerencsénk van és kattintják: a felhasználó eljut a microsite-unkra, nézegeti picit, majd elhagyja. Mi pedig örülünk, plusz 1 látogató, ez az! De nem történik az ég világon semmi több! Maguktól nem nagyon ajánlgatják az ilyesmit barátaiknak. Ők maguk újabb látogatót nem generálnak. Kattintott, megnézte, elhagyta.

 

"S az Facebook megteremté az új internetet"

Ugyanezt a szituációt képzeljük el úgy, hogy a bannereink landing page-e egy szépen kivitelezett honlap a Facebook oldalunkon belül. Mi történik, ha kattintják a hirdetéseket? Eljutnak a FB oldalunkra szépen megalkotott microsite-unkra, nézelődnek picit, és ha valóban hasznos tartalommal látjuk el és tetszik a felhasználónak rengeteg számunkra kedvező dolgot tehet. Lehet az oldalunk rajongója, kommentálhat, "lájkolhat". Mindez hova vezet? 
Ezzel a tevékenységével újabb hullámokat ver. Hiszen ismerősei minden megmozdulásáról FB-on belül tudomást szereznek. Mivel a magyar fogyasztó leginkább barátai ajánlásának hisz, ellenben a harsogó reklámokkal, jó eséllyel még pár ismerősét vonzza az oldalunkra. Nagyobb eséllyel, mint egy sima microsite esetén, ahol ennek az esélye nulla.

Ezzel a fejlesztésével a FB még jó pár évre biztosan bebetonozta magát a vezető közösségi oldal szerepébe. Egyúttal véleményem szerint teljesen meg is változtatta az online marketing eddigi mechanizmusát. Hiszen mekkora erő rejlik a fent leírtakban!? Egyenlőre megbecsülni sem lehet. Én mégis hatalmas történésnek tartom, hiszem, hogy pár éven belül a legtöbb online kampány landing page-e a Facebookon lesz.

A racionalitás ezt diktálja.

Tessék ismerkedni ezzel a közösségi óriással, ha szimpatikus, ha nem. Megkerülhetetlen alapköve lesz a digitális marketingnek, pedig még a tökéletes targetálhatóságról az oldalon belül nem is beszéltem. Egyenlőre még kevés ügynökség lépett rá az útra, érdemes még most beszállni, elsőnek lenni, kitaposni az ösvényt, csak nyerhetünk vele. Jó kalandozást!

 

 

 Ha tetszett a bejegyzés, iratkozz fel RSS-re!

Címkék: facebook digitális marketing facebook marketing

A bejegyzés trackback címe:

https://thinkdigital.blog.hu/api/trackback/id/tr611708715

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2010.01.28. 13:15:43

Érdekes megközelítés, de azonosulni tudok vele. A FB "Oldalak" funkciója abszolút web a webben. Jó a cikk, csak így tovább!