Digitális Marketing Blog

Think Digital!

Like It Easy

Hirdetés

 

Osztják

Digitális Marketing Blog

Szórakoztató digitális marketing!

A ThinkDigital kreatív digitális reklámmegoldások inspiratív célzatú bemutatását tűzte ki célul!

Kontakt: sinkovits.andras@gmail.com

AR felhasználása egyéb területeken

2010.02.26. - sinkovits Szólj hozzá!

Az Augmented Reality technológia, mint sok más a napi életünkbe beivódott fejlett technológia a hadiipar szülötte. Az amerikai légierő fejlesztette ki, hogy a vadászgépek pilótái számára láthatatlanná tegyék a gépet a holtterek kiiktatásával a sisakba küldött képek által. Azaz, ezáltal a vadászrepülő pilóta, ha lenéz a lábai alatt a a földet, fent a kék eget látja, jobbra balra dettó és nem látja a gép elemeit. Ezáltal elképesztő ügyességgel tudja navigálni a gépét.

Mint arról már beszámoltam a technológiára, mint a legtöbb érdekes újításra lecsapott a marketing. Ám az AR egyéb területeken is izgalmas változást hozhat.

E-kereskedelem

Előző bejegyzéseimben erre jó példa volt a RayBan napszemüvegek "felpróbálását" lehetővé tevő AR alkalmazás. Ám a hagyományos kereskedelemnek is kiváló kiegészítője lehet. A LEGO például az AR-hoz szükséges markereket játékainak dobozára tette, a boltokba pedig elhelyezett egy webcam-mel kiegészített képernyőt, így a srácok a boltban, ha a képernyő elé viszik a kiválasztott játékot, a monitoron megtekinthetik a dobozra állítva a játékot kirakva.

 

Játékfejlesztés

Várható volt, hogy a játékfejlesztők is rácsapnak a technológiára, íme egy izgalmas példa:

Ha belegondolunk, nem kizárt, hogy a jövőben a gyerekek olyan sisakban fognak az utcákon lövöldözős játékot játszani ami a fejükön lévő sisakba közvetíti a kiterjesztett valóságot.

Add el magad

Én magam terveztem megvalósítani a következő koncepciót, ám ez inkább az AR-ban otthonosan mozgó szakembereknek ajánlott önmaguk bemutatására, vagy nagyobb cégek vezetőinek a vállalatuk bemutatására:

Képzeljünk el egy névjegykártyát, amelyen nincsen semmi, csak a nevünk és egy szimbólum, marker, mellette meg egy url cím.

Ha egy nagyon komoly céghez akarnánk bejutni kiemelhetne minket a jelentkezők sokaságából ez a megoldás, melynek az lenne a lényege, hogy a HR-es kíváncsiságból felmegy az oldalra, ott felhívjuk a figyelmét, hogy kapcsolja be a kameráját és tartsa elé a névjegyünket. Erre a névjegykártyánkon megjelennénk 3D-ben mi magunk, és elkezdenénk önmagunk bemutatását. Biztos kicsapná a biztosítékot!

A technológia felhasználásának végtelen módja lehetséges, kíváncsi vagyok, hogy a jövőben milyen irányt vesz majd a technológia.

Címkék: augmented reality digitális marketing

A bejegyzés trackback címe:

https://thinkdigital.blog.hu/api/trackback/id/tr811791921

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.