Digitális Marketing Blog

Think Digital!

Like It Easy

Hirdetés

 

Osztják

Digitális Marketing Blog

Szórakoztató digitális marketing!

A ThinkDigital kreatív digitális reklámmegoldások inspiratív célzatú bemutatását tűzte ki célul!

Kontakt: sinkovits.andras@gmail.com

Durva

2010.03.08. - sinkovits Szólj hozzá!

 Elképesztő, bele se tudok gondolni, hogy a nagy óriás a Facebook, milyen elképesztő módon fogja megváltoztatni a marketingről alkotott képünket. 

Mindaz amit a marketingről tanultam, már elavult. Mindaz amit a marketingről hiszek, a Facebook testesíti meg.

1-2000 éve a marketing abból állt, hogy egy barátunk ajánlott valamit. Úgy néz ki, hogy a harmadik évezred derekán ez a látszólag elavult megoldás a Facebook-nak köszönhetően újra meghatározó szerepet kaphat.
Mi változott azóta?
Többen lettünk, sokkal töben, mindeközben eltávolodtunk egymástól. Hogy miért? Passz, talán mert egész nap dolgozunk azért, hogy törlesszük annak a lakásnak a részleteit, amelyben alig töltünk valamit, hiszen éppen érte dolgozunk. Aludni járunk haza. Pedig a kapcsolat az ember alapszükséglete. Nem csoda a közösségi oldalak sikere.

A mai napig érvényes, hogy jobban hiszünk a baráti ajánlásnak (és itt nem az agresszív MLM-re gondolok), mint a médiából túlcsorgó reklámoknak. Ki az a nem szakmabeli, aki az elmúlt pár hétben önszántából neki állt reklámokat nézni, olvasni? Én az elmúlt hetekben legalább 10 olyan FB oldalt néztem meg, amin láttam, hogy barátaim rajonganak érte, vagy éppen a banner alatt fejezték ki tetszésüket. Ez önmagába hatalmas fegyvertény, de még a hajszálpontos targetálást és a programozható FB oldalakat nem is említettem.

Jött az Internet, melynek hatása az emberiségre egyenlőre felbecsülhetetlen. Gondoljunk bele, ma az az ember aki tud olvasni (jó ha angol nyelven is), és van internetkapcsolata, gyakorlatilag az emberiség tudáshalmazának a legnagyobb részéhez hozzáfér. Lexikális tudás nélkül. Ennek az embernek, ha azt mondjuk, hogy tervezzen repülőgépet és a fenti tényezőkhöz hozzáadjuk az időt, minden előképzettség nélkül jó eséllyel meg tud tervezni egy repülőgépet. Persze nem mennék vele próbakörre.

Korábban azt írtam, hogy talán a FB miatt már nem is lesz szükség az internet FB-on kívüli részére. Persze ez nem igaz, a fent említett tudáshalmaz miatt igenis szükég van rá, de ha én ma céget csinálnék, nem biztos, hogy lenne honlapom, inkább programoztatnék egy baromi jó FB oldalt. Így is rámtalálnak, hiszen már a Google is szereti a FB-ot, ráadásul sokkal gyorsabban ismernek meg, a velem való kapcsolatnak FB-on látszata van, ezáltal olyan érdeklődő is rámtalálhat, aki nem is keresett. Hagyományos honlapnál ennek az esélye 0. 

Aki még nem találkozott volna programozott FB oldallal, íme az amúgy több mint 5 Millió rajongóval rendelkező Coca-Cola FB oldala:

 

Náluk be van állítva, hogy a látogató eleve a programozott fülre és ne az üzenőfalra érkezzen. De bármit is csinálunk itt, a rajongói leszünk vagy írunk az üzenőfalára, ezt látják ismerőseink és jó eséllyel ők is bekukkantanak. Nem kell ehhez Coca-Colának lenni.

Ha már benne voltam, kíváncsi lettem, van-e már magyar programozott FB oldal. Nos az első próbálkozásom a MOL volt, mint legnagyobb magyar cég, aztán gondoltam valami népszerű magyar FMCG termékkel kéne próbálkoznom. Így második próbálkozásra ráakadtam a Szentkirályi oldalára. Íme:

Várom a véleményeket

A következő postom a nagy fellelkesülés okán egy TOP10 programozott FB oldal lesz. Érdemes lesz visszanézni.

Címkék: facebook közösségi marketing digitális marketing facebook marketing egyedi facebook oldal

A bejegyzés trackback címe:

https://thinkdigital.blog.hu/api/trackback/id/tr481819064

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.