Digitális Marketing Blog

Think Digital!

Like It Easy

Hirdetés

 

Osztják

Digitális Marketing Blog

Szórakoztató digitális marketing!

A ThinkDigital kreatív digitális reklámmegoldások inspiratív célzatú bemutatását tűzte ki célul!

Kontakt: sinkovits.andras@gmail.com

Facebook oldal inspirációk

2010.03.11. - sinkovits Szólj hozzá!

 azaz szubjektív TOP10-es lista a legmenőbb Facebook oldalakról

A Facebook olyasvalamivé válik lassan, ahol mind a fogyasztók, mind a vállalkozások, cégek, brandek egyre több időt akarnak tölteni, összekapcsolódni rajongóikkal. Ezelőtt rengeteget érveltem a Facebook mellett (Digitális marketing evolúció, Durva,), igyekeztem segítséget nyújtani, hogy profi Facebook oldalt hozhassatok létre (5 tipp, hogyan építsünk menő Facebook oldalt), most pedig  tippek után egy kevés ihletet szeretnék adni FB oldal felépítéséhez. Egy ezt követő postban pedig megkísérlem leírni, hogyan hozhatunk létre programozott Facebook oldalt a gyakorlatban.

Az alábbi márkák néhány innovatív kampánnyal és egyedülálló iterakcióval igen nagy hatással használták ki a FB oldalakban rejlő potenciált. Vess néhány pillantást az oldalakra és lásd meg bennük azokat a tényezőket, apróságokat, ötleteket, melyeket te is saját magad/céged hasznára tudsz fordítani. Ha szimpatikus valamelyik, légy a rajongója, hogy első kézből megtudd milyen ez a profi interakció. 

Coca Cola

Most figyelmen kívül hagyom a több tonna interakcióra épülő nagy momentumot ami a Coca Cola oldalán található. Helyette arra a tartalomra fókuszálok, melyet egyedülálló módon létrehoztak. Az oldalt eredetileg két lelkes fogyasztó hozta létre, még azelőtt, hogy a Coca tudott volna bármit is a Facebookról. Ahelyett, hogy a Coca agresszívan átvette volna a jogosan őt megillető oldalt,  felhasználóknak adta a hatalmat, hogy futtassák az oldalt. Meghívta őket a Coke gyárba, körbevezette őket és hagyta, hogy mindent lefotózzanak. Ez a két rajongó, a mai napig érintett az oldal futtatásában.

 

The Hangover

Az utóbbi idők legjobb filmes alkotásai közül a nálunk is nagy sikerrel futott Másnaposok nem korlátozta a marketinget hagyományos csatornákra, és olyan dolgot alkotott amire célközönsége ráharapott. Készített egy Hangover Photo App-ot, egy alkalmazást, melyben fényképeiket (lehetőleg másnaposan készült képeiket) feltölthették a film logója alá, megbélyegezhették megukat, mint másnapost és az így elkészült képeket küldözgethették barátaiknak. Az oldalt szintén jellemzik a szokásos darabkák a filmből, képek, s lehetőséget kap mindenki, hogy beszámoljon arról, hogy éppen mennyire másnapos, ill. elmesélheti mindenki a mindenki számára ismerős Életem legnagyobb berúgásai szerű történeteit.

Red Bull

 A világ legnagyobb brandjei természetesen mind megtalálhatók Facebookon. A Red Bull a sportra és szponzoráltjaira helyezte a hangsúlyt oldalán. Szponzorált csapataikat és sportolóikat tudod az oldalon követni, akár csak twitteren, és megtalálható az oldalon rengeteg exclusive felvétel, behind the sceens filmek, é minden esemény szerte a világból, melyeken szponzoráltjaik által részt vesznek. Ezen felül lehetőséget kapunk, hogy a rengeteg alkalmazásuk valamelyikével játszunk.

Disney

 A Disney oldala vizuálisan elkáprásztató és funkcionalitása sem kiábrándító. Talán egyébként ez a két szó a legfontosabb, ha FB oldalról beszélünk: design és funkcionalitás. Ezt még az interakcióval egészíteném ki, így teljes a kép. Az oldalt egy extra fül határozza meg, ahol exkluzív filmvetítésekre tudunk jegyet vásárolni. (Pay Pal-on keresztül) Az oldalt rendszeresen képekkel, videókkal és hírekkel töltik. A rajongók is kölcsönhatásban vannak egymással, már több mint 3.000 rajongói kép lett feltöltve. 

Ben and Jerrys

 A Ben and Jerry üzenőfalát nem frissítik túlságosan gyakran, ami szégyen ahhoz képest, hogy van olyan bejegyzésük, amelyre 568 komment, megjegyzés érkezett és több mint 3 ezren like-olták. Az oldalt szellemes alkalmazások jellemzik, mint a "flipped out" felpöccintő, melyben fel tudsz pöccinteni bármilyen mókás szöveget fagylaltaikkal és eseményeikkel kapcsolatban. Rendszeres szavazásokat tartanak arról, kinek milyen fagylaltuk ízlik a legjobban.

Manchester United

 A világ legnagyobb futball klubja az a klub, amelyik a legtöbb interakció elérésére képes a klubok közül. Az oldalon játékosaik minden megmozdulásának képét megjelentetik, a játékosok jövőjéről és teljesítményéről folyik aktív diskurzus és van néhány mókás szavazás a klubbal kapcsolatban. A rajongó lehetőséget kap, hogy közvetlenül a klubbal kommunikáljon e-mail küldésével. Az oldal néhány hivatalos blogról szív be RSS-t és végül, de nem utolsó sorban belehalgathatunk rajongói dalokba.

U2

 A világ egyik legsikeresebb zenekarának közösségi médiába való kilépése viszonylag későn történt meg, ám mikor csatlakoztak minden fegyverrel tüzeltek. Az oldalon rengeteg menő anyag kapott helyet, csngőhangokat tölthetünk le és rengeteg kulisszák mögötti videót nézhetünk meg. Zenéjüket hallgathatjuk az oldalon és sok kis mókás kvízre mentek rá a srácok.

Ashton Kutcher

 Szeretjük, vagy nem, Ashton Kutcher az az ember a színészek közül, aki a legprofibban állt rá a közösségi marketingre. Az oldalon rendszeresen videóbejegyzéseket tesz közzé, a felhasználóknak alkalma nyílik hozzákapcsolódni egy élő webes közvetítéshez az Ashton Live fülön keresztül. Rajongói is nagyon aktívan postolnak és kommunikálnak egymással az oldalon. 

Benefit Cosmetics

 Bár ez nem éppen egy giccses oldal, a Benefit jó érzékkel felismerte annak a fontosságát, hogy extra funkcionalitást adjon hozzá az oldalához, és bátorította a tartalom vírusos terjesztését. Nekik jelenleg fut egy nyereményjátékuk, melynek részeként a hölgyek "Best Benefit Girls"-ként képeken megcímkézik barátnőiket. Rendszeresen postolnak híreket, termékinformációkat.

Guiness

 A Guiness-nek van egy hatalmas marketing kampánya Arthur napja tájékán és ehhez építette ezt a bámulatos oldalt, amit rengeteg interakció jellemez. Az oldalon található egy petíció, melynek tárgya, hogy Arthur napja legyen hivatalos ünnep. Ennek alkalmából lehetőséget kap a felhasználó, hogy a krémes feketéből egy pintet virtuális ajándék formájában elküldjön barátainak. 

 

 Bátran merjünk ötleteket a nagyoktól, lessük el sikereik titkát és próbáljuk meg üzleti filozófiánk részévé tenni a FB oldalunk ápolását, fejlesztését. A hatás nem marad el.

Címkék: facebook marketing

A bejegyzés trackback címe:

https://thinkdigital.blog.hu/api/trackback/id/tr651823552

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.