Március környékén a Domino pizza rukkolt elő egy már régóta létező ám igen hasznos és mégis ritkán használt megoldással. Olyan widget-et fejlesztett, amely widget lehetővé teszi a fogyasztók számára, hogy kedvelt márkájuk bevételéből egyszerű ajánlással social networking rendszereken és blogokon keresztül részesedjenek.
Mi is az a widget?
A wikipédia megfogalmazása szerint Web widget alatt általában olyan kódrészletet értünk, amely egy HTML-oldalba egyszerűen beilleszthető és (további fordítás nélkül) futtatható. A kód jellemzően DHTML, JavaScript vagy Adobe Flash. A web előtag itt tehát jellemzően olyan webes megjelenítésre szánt widgetre utal, melynek forráskódja (vagy a lefordított kód eredményeként létrejött fájlra való hivatkozás) egy szabványos HTML-oldal kódjába illeszthető, és az oldalt egy általános böngészőprogrammal megnyitva a widget (további fordítási környezet telepítése nélkül) megfelelően jelenik meg.
Magyarul a Domino közzétett egy ilyen kódot, amit, ha valaki beilleszt a blogjába, bemásol Facebook üzenőfalra vagy honlapra, vagy bárhová és ennek köszönhetően másvalaki erre a widget-re kattintva vásárolni is fog a Dominonál (ez abszolút nyomon követhető), a widgetet elhelyező a vásárlás értékéből 0,5%-kal részesedik.
Ez nem egy óriási összeg az tény, és nem egy óriási digitális marketing akció, mégis úgy érzem, hogy a megoldásnak helye van a digitális marketing világában és úgy gondolom, hogy mással, máshogy alkalmazva nagyon hasznos lehet mind a vállalat, mind pedig a fogyasztó számára és a jövő értékesítésének egy igen fontos eszköze lehet.
Értékesíthető így akármi, koncertjegy, nagyobb értékű elektronikai eszközök, bármi, amit egyébként is megvásárolhatunk interneten.
Érdemes elgondolkozni, hogy ki, mire használhatná a widget-et.