Akit az istenek szeretnek, örökre meghagyják gyereknek
Ez a mondat mostanában egyre gyakrabban eszembe jut, legtöbbször magamra vonatkoztatom, múlt héten azonban az Enter Digital konferencián szinte egész nap ez járt a fejemben. Természetesen csak képletesen, hiszen a gamification témájú konferencia napirendje igen sűrű volt, így a temérdek információt is be kellett fogadni valahogyan. Saját gondolatra már igen kevés energia jutott, talán ezért is telt most egy hétbe, hogy összeszedjem az tapasztalataimat a konferenciáról. Az élménybeszámolóból ezúttal ki is hagyok minden kritikai észrevételt, inkább arról beszélnék, hogy mi is az, ami miatt megérte ott lenni. De először akkor kicsit a gamification-ről. Szép műszó ez, hangzatos is, természetesen magyar fordítás nem született még rá, amit én személy szerint nem is igazán bánok. Összefoglalva olyan mechanizmusok alkalmazása, amelyek a játék örömét és mechanizmusait illesztik be az élet más területeire, így akár egy promócióba, vagy száraz vállalati szoftverbe. Hozzá kell tegyem, hogy nagyon vártam már ezt a konferenciát, hiszen mint jó digitális érdeklődésű embert izgat minden ami új, szokatlan és nem hagyományos. Az előadások között voltak jók és kevésbé jók, de egy konferencia már csak ilyen, az azonban biztos, hogy fontos.
A hangsúly az engagement, ha ott van, érdeklem.