A vizualizáció egy nagyon fontos része a marketingnek, pláne a digitális marketingnek, úgyhogy nem annyira meglepő, hogy ilyen sok vállalat ugrott fejest a Kiterjesztett Valóságba, olyan eszközöket ajánlva, melyek segítenek a fogyasztóknak elképzelni termékeiket egy varázslatos és emlékezetes módon.
Itt most megnézzük ennek az új technikának néhány lenyűgöző promóciós célzatú felhasználását, többségük webkamerával működik miközben mindenkinek esélyt ad arra, hogy kiterjessze a valóságot,- hogy egy olyan tendenciát tapsztaljon meg, ami 2010-ben nagyot fog szólni!
1. BMW Z4
Ez a BMW megoldás egybe vág azzal a TV hirdetésükkel, amelyben Robin Rhode művészt látjuk amint egy óriási ecsetként használja a Z4-et (az autó gumiabroncsai festéknyomokat hagynak). Letöltjük a szoftvert, kinyomtatjuk a 3D szimbólumot majd azt webkameránk látókörébe téve meglátjuk saját miniatűr Z4-ünket a képernyőnkön, melyet billentyűzetünk segítségével vezethetünk és így létrehozhatjuk saját Rhode autófestményünket.
2. TOPPS 3D Live Trading Cards
A Baseball kártya gyűjtésnek óriási hagyománya van az USA-ában, én mondjuk itthon inkább a kosárkártyákat preferáltam. Ebben az alkalmazásban a baseball kártyánk segítségével kedvenceink holografikus miniatűr mását az asztalunkra vizualizálhatjuk, ezáltal célba dobhatunk vele, labdát kaphatunk el és üthetünk is mindezt a billentyűzetünk segítségével.
3. Transformers: Revenge of the Fallen
A Transformers Augmented Reality-ében lehetőségünk van felölteni Optimus fővezér arcát, ehhez nem kell mást tennünk, mint webkameránk látóterébe kerülnünk, amely automatikusan felismeri az arcunkat és máris robot képében szemezünk önmagunkkal.
4. Doritos - Sweet Chilli Chips
Általában az AR-hoz szükség van 3D szimbólumokra, amelyek kijelölik a helyét a számítógép alkotta virtuális valóságnak. Termmészetesen ezek a szimbólumok elhelyezhetők bármely terméken, mégnagyobb élményt biztosítva ezzel a fogyasztónak. Ezt tette a Doritos!
5. USPS Priority Mail Virtual Box Simulator
6. Star Trek
7. Wrigley's 5 Gum
8. Ray-Ban
A Ray-Ban Augmented Reality-je szerintem nagyon eltalált. Ők ugyebár napszemüveget gyártanak, és kapva kaptak az alkalmon, hogy az AR technológiáját felhasználva lehetőséget biztosítsanak felhasználóiknak, hogy anélkül, hogy elhagynák a szobájukat végigpróbálhatják a Ray-Ban teljes termékskáláját kényelmes otthoni környezetükben.
9. Lost Valentinos
10. Always Infinity