Digitális Marketing Blog

Think Digital!

Like It Easy

Hirdetés

 

Osztják

Digitális Marketing Blog

Szórakoztató digitális marketing!

A ThinkDigital kreatív digitális reklámmegoldások inspiratív célzatú bemutatását tűzte ki célul!

Kontakt: sinkovits.andras@gmail.com

Digitális randevú, avagy akit a byteok füstje megcsapott

2010.10.04. - Bánki Attila Szólj hozzá!

„A szerelem egyik jelentése vágyakozással, rokonszenvvel, intimitással párosuló érzelem, másik általánosabban értelmezett jelentése pedig az ilyen érzelmen, illetve természetes nemi vonzalmon, szexualitáson alapuló vágyban és odaadásban megnyilvánuló érzelmi kapcsolat két ember között.” Mondja a Wikipedia. Ez idáig oké. Na de, hogyan „essünk bele” ebbe a szerelembe? A mai értekezésünk arról szól, hogyan lehet ezt digitálisan pimpelni, azaz hogy mit tud ehhez hozzátenni a technológia… Tovább>

 

Rendhagyó riportunk az internetes társkeresésről szól. Fáradtságot, pénzt és szabadidőt nem kímélve riportot készítettem egy digitális szakértővel, akinek neve és Facebook ID-ja maradjon ezúttal titokban, és az egyszerűség kedvéért hívjuk Werkzeug Sándornak. Sándor (természetesen nem ez az igazi neve) mint az a továbbiakból egyértelműen kiderül digitális területen járatos, a trendeket jól ismerő, magányos, egyedülálló, permanens időhiánnyal küzdő, türelmetlen és igen jól szervezett személyiség. Mint sokan mások, ő is megtette az első lépéseket az online társkeresés világa irányába, ahol is szembesült azzal, hogy a világ minden ideje kevés ahhoz, hogy egy értékes kapcsolatot találjon több ezer digitális női (?) adatlap között. Az alábbi megoldás az online társkeresésben rejlő, meg „ki nem aknázott” lehetőségek egyikének tényfeltáró riportja.

(Az alábbi interjú kivonata az eredeti beszélgetésnek)

 

Én: Mr. W, mesélj nekem, hogy honnan jött az eredeti ötlet, hogy robotot írj arra, hogy a társkereső portálokon ez a robot emberi beavatkozás nélkül szervezzen Neked randevúkat?

Mr. W.: Az eredeti koncepció létrehozásának oka az volt, hogy valamilyen módon fel kellett gyorsítani a partnerkeresés folyamatát, mert a bevett módszerek nem voltak megfelelően gyorsak. A megfelelő partner jelölt felkutatása nagyon időigényes volt és a kiküldött levelek száma nagyon alacsony. Ennek megfelelően a válaszok száma – hol ilyen, hol olyan okokból – is kevés volt, ezért ahhoz, hogy bármilyen eredményt el tudjak érni sokkal nagyobb tömeget, kellett elérnem.

Én: Milyen eredeti módszerek nem voltak elég gyorsak?

Mr. W.: Mindannyian jól ismerjük azt a megoldást, amikor a másik adatlapját elolvasva annak érdeklődési körének, személyiségének megfelelő levelet küldünk ki, és várjuk a jelentkezését. Ezt nem tartottam elég hatékonynak és ezért írtam egy robotot, mely az első levélváltást a nagy számok törvénye alapján helyettem megvalósítja.

Én: Igen, tudjuk, hogy hogyan működik a társkereső oldalak szociológiája, de mit oldott meg a robot?

Mr. W.: Az általam alkalmazott robot automatizálta az internetes társkeresés első, meglehetősen fáradtságos fázisát, nevezetesen, hogy kapcsolatba lépjünk más lányokkal, akikről gyakorlatilag nem tudunk semmit. Ezt a lépést gyorsította meg a tömeges levélküldéssel.

Én: Vagyis nem te írtál a lányoknak, hanem egy robot.

Mr. W.: Igen, viszont azt a sablon üzenetet, amit a robot küldött ki a jelölteknek, azt természetesen én írtam. Nem tudom az okát annak, hogy miért lett nagyobb a válaszadási arány abban az esetben, ha egy szinte átlagos üzenetet küldünk a partnerjelöltnek, mint úgy ha az adatlapja alapján teljesen személyre szóló üzenetet küldünk, de tény hogy az én esetemben ez volt a tendencia.

Én: Ez milyen üzenet volt?

Mr. W.: Az online társkeresés szociológiájában az első kapcsolatfelvétel egy olyan pillanat, mely a legtöbb esetben teljesen automatizálható, hiszen arról szól minden esetben, hogy valaki meg akar ismerkedni valakivel. Ehhez egy viszonylag egyszerű szöveg szükséges, melyben jelzed, hogy szívesen megismerkednél a címzettel, mert „szerintem Te egy jó fej vagy” és esetleg még egy aktivizáló kérdést kell tenni mellé.

Én: És kinek küldted ki ezeket a leveleket?

Mr. W.: Minden társkereső oldal rendelkezik egy meglehetősen jó, összetett keresővel, mellyel a hölgyek adatbázisában kereséseket lehet végezni. Merre lakik, mi az érdeklődési köre, magassága, életkora. Csupa hasznos és fontos információ ahhoz, hogy üzenetünket a legfontosabb „célcsoporthoz” juttassuk el.

Én: Tehát rákerestél azokra a hölgyekre, melyek érdekesek lehetnek számodra majd a robot küldött nekik egy - egy általad már korábban megírt sablon üzenetet?

Mr. W.: Igen. Egy – egy kiküldés nagyjából 100 profilt érintett, de sajnos nem tudok olyan arányszámot mondani, hogy átlagosan vagy százalékosan hány válasz érkezett és abból mennyi volt pozitív. Megközelítőleg - ha nagyon meg kéne becsülnöm - akkor száz kiküldésből öt válasz érkezett.

Én: És hány ilyen tömeges kiküldés volt?

Mr. W.: Nem tudom, annak idején heti egy biztosan.

Én: Körülbelül mennyi idő ráfordítást igényel egy ilyen szoftver elkészítése?

Mr. W.: A megoldás egy egyszerű makró volt, mely néhány órát vett igénybe és nem egy bonyolult dolog. Akinek van némi affinitása az egyszerűbb programokhoz, az bármikor összerakhat egy ilyet.

Én: Bár nem tartozik ide azért megkérdezném, hogy mennyire volt hatékony a megoldás?

Mr. W.: Egy év alatt olyan ötven randi körüli számot értem el, de ez mutatja is, hogy milyen jellegű kapcsolatok alakultak ki. Nagyon sok zsákutca volt, de 4-5 olyan hölggyel is találkoztam, akivel azóta is tartó barátság alakult ki.

Én: Mi történt azután, hogy a robot kiküldött egy levelet az adott hölgynek, és az válaszolt?

Mr. W.: Korábban megírtam egy második „körös” szöveget, melyet egyszerű copy/paste megoldással, egyesével küldtem vissza nekik. Ebben a robot már nem vett részt, hiszen ebben a fázisban már nem volt „gazdaságos” megalkotni azt. Gyorsabb volt manuálisan kiküldeni ezeket a leveletek.

Én: Mi állt ezekben a levelekben?

Mr. W.: Ez egy olyan levél volt, mely szintén teljesen általános, ámde úgy tűnt, mintha személyesen a címzettnek írták volna, hiszen az előzőnél jóval részletesebb üzenet volt, melyben valójában csak magadról beszélsz.

Én: Majd ezt követően?

Mr. W.: Ezt követően a másik féltől érkező második pozitív visszajelzés után már személyesen perszonálisan neki írtam egy levelet, mely már arra vonatkozott például, hogy mi lenne, ha meginnánk együtt egy kávét. Ez már konkrétan már a randi előfutára.

Én: Ha most meg kellene mondanod, hogy szerinted melyik a jobb megoldás? Személyre szóló üzenetet küldeni kevés hölgynek vagy tömeges, de teljesen egyforma üzenetet több száznak, akkor mit mondanál?

Mr. W.: Szerintem a kettő ötvözete lenne az ideális.

Én: Tehát javaslod a tömeges kiküldést?

Mr. W.: Itt is a nagy számok törvénye érvényesül. Sokkal hatékonyabb, ha sok embernek küldesz ki egy sablon szöveget, mintha sok időt, energiát fektetnél bele előzetesen valamibe, aminek a sikeressége rengeteg szubjektumon és bizonytalansági tényezőn múlik.

Én: Azt hiszem ennyi. Köszönjük az interjút!

 

Eddig tartott a beszélgetés - melyért köszönetet mondunk a Werkzeug Sándornak - és mely így leírva meglehetősen hosszúra valamint megosztóra, elgondolkodtatóra sikerült. Mindenkinek meg van véleménye arról, hogy a szerelem utolérésének ez egy megfelelő módja e, de azt biztosan állíthatjuk, hogy a tömeges levélküldés funkció valószínűleg nem fog megjelenni a randi portálok szolgáltatásai között. Ha valaki kipróbálná és sikerült „konverziós rátát” ;) mérnie feltétlenül ossza meg a Thinkdigital blog  olvasóival.

 Üdvözlettel:

Attila_BANKI

[Follow me on Twitter]

Ui.. Cikkünk nem kíván ötletadóként, vagy a partnerkeresés „megrontójaként” feltűnni a magyar társkeresés horizontján, sőt azt sem állítjuk, hogy egyetértünk vagy azonosulunk az itt leírtakkal. Azt állítom csupán: Marha érdekes téma volt.

Címkék: randi bánki digitális társkeresés

A bejegyzés trackback címe:

https://thinkdigital.blog.hu/api/trackback/id/tr312343192

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása