A Heinekken marketinggépezete megint hatalmasat alkotot, ezúttal Olaszföldön. A mostani akciójuk kitűnő példa arra, hogy hogyan használhatunk fel egy komoly érdeklődésre számot tartó eseményt saját céljainkra, mindezt egy nagyon szimpatikus, humoros úton és, hogy ezt a megmozdulásunkat hogyan kapassuk fel az internetes közösséggel, ezzel is kiterjesztve az akció által elért emberek sokaságát.
A story röviden: Beszerveztek rengeteg barátnőt és főnököt, akik barátjukat, beosztottjaikat megkérték, meggyőzték, hogy menjenek el egy borzasztóan unalmas, ámbár újszerű, a költészetet a klasszikus zenével ötvöző koncertre éppen a Real Madrid - AC Milan meccs napján.
A poént lője le a videó:
Ennyire szimpatikus marketing akciót talán még nem is láttam. Ezek a srácok azt hitték, hogy lemaradnak az évtized meccséről, mégis beadták a derekukat, és elmentek egy koncertre, amihez feltehetően semmi kedvük nem volt, de mikor szimfonikusan felcsendült az UEFA zenéje, talán már kapisgálták, hogy egy jókora marketing megmozdulás részesei.
Az eredmény:
1136 becsapott "áldozat"
1,5 Millió TV néző kísérte figyelemmel a megmozdulást a Sky Sport-on
10 Millióan látták a hírekben másnap
5 Millió egyedi látogató a neten az eseményt követő 2 hétben
Terjedt és terjed a híre blogokon, fórumokon és a közösségi terekben