Digitális Marketing Blog

Think Digital!

Like It Easy

Hirdetés

 

Osztják

Digitális Marketing Blog

Szórakoztató digitális marketing!

A ThinkDigital kreatív digitális reklámmegoldások inspiratív célzatú bemutatását tűzte ki célul!

Kontakt: sinkovits.andras@gmail.com

Attila II. levele a webkettőbeliekhez

2010.11.06. - Bánki Attila 2 komment

Emlékeztek még azokra az időkre, mikor hajdanában azzal múlattuk az időt, hogyha építettünk egy siteot, legott betettük valamelyik vagy - Isten bocsássa meg - majdnem mindegyik ismertebb link gyűjteménybe? Megvannak még azok az idők? Azok voltak a szép napok. Akkoriban ha - csak a példa kedvéért - volt egy pet food termékhez köthető oldalad, akkor azt akár száz feletti darabszámú Startlap oldalnak is ki lehetett küldeni, hátha egyik - másik szerkesztő értékesnek találta az oldalt és kiteszi a megfelelő boxba. Azok számára, akik a digitális érában szerezték első ősz hajszálukat, ez nem jelent újdonságot, akinek igen, annak az alábbi bekezdést csak azért teszem ide, hogy a cikk tartalmazzon néhány érdekes statisztikát is. Tovább>

 

 

 


Gyűröttebb arcú online kollégáink át is ugorhatják ezt a részt:

"Tehát a dolog nagyjából olyan arcot öltött, hogyha elkészült egy bármilyen aloldal (maradjunk a kis állat témánál) akkor az adott kis állat témában fellelhető összes link gyűjteménybe érdemes volt elküldeni a linkünket, mert releváns volt az adott link gyűjtemény olvasójának, jobb minőségű link gyűjtemények épülhettek és releváns látogatók érkeztek az oldalunkra. Persze az sem volt mindegy, hogy mindez ingyen volt. Ki ne örült volna 1000 - 2000 unique usernek for free? Ráadásul akár szinte másnapra? Ez a gyakorlatban azt jelentette, hogy az oldalunk linkjét megküldtük - akár - 100 feletti szigorúan releváns (!) Startlap szerkesztőnek, akik saját hatáskörben elbírálták, hogy vajon az oldalunk megfelel e azoknak a kritériumoknak, melyeket a gyűjteménybe szánt oldalakkal szemben támasztottak. Ezek a kritériumok többnyire teljesen szakszerűek és korrektek voltak, bár nyilván lehetne velük vitatkozni hogy vajon - szintén csak a példa kedvéért - miért kellett egy link megjelenési darabszámát korlátozni, ha pl. olyan rendkívül hasonló tematikájú és tartalmú oldalak is léteztek/léteznek, mint "logofulumacska.lap.hu" vagy mint "ritkamacskafajta.lap.hu". Egy ilyen esetben ugyanis a link megjelenési darabszámnál jóval több releváns Lap.hu oldal van. Na de végül is általánosságban elmondható, hogy egyébként az ilyen módon kiküldött link ajánlók esetében 33% feletti volt a link elfogadási átlag, 30% körül az elutasítások és 37% - 40% pedig nem is válaszolt belátható időn belül (cca.: három hónap) a link ajánlókra. A link ajánlók kiküldése több okból is hasznos, részint mert értelemszerűen közvetlenül növeli a látogatottságot, részint pedig értékes befelé mutató linkek jöhettek létre; stb. stb.."

 


 

Tényleg csak kizárólag a tájékoztatás miatt részleteztem ennyire; rövid kis esszém nem egy Startlap kritika kíván lenni. Hanem...

Manapság a webkettő idejében boldog - boldogtalan postol - közöttük én is. Írunk mindenféle marhaságot, ki jobbat ki rosszabbat. Anyagaink felkerülnek a webre, mások meg jól elolvassák; de hogy igaz e, vagy korrekt, az bizony már sok esetben másodlagos. Hogy jön ez ide? Egyre gyakrabban futok bele olyan kontentbe vagy egyéb webkettes jelenségbe, ami finoman kitolja a biztosítékot.

 

Valamelyik nap egyik ismerősöm mondta, hogy kiküldött link ajánlást két lapnak, és panaszkodott, hogy mi történt. Az eset arról szólt, hogy a két teljesen korrektül megküldött ajánlást az egyik lap szerkesztője abban a nem kicsit arrogáns hangnemben küldte vissza, hogy nézze már meg, hogy milyen cégek linkjei mellé akarja kitenni a saját szánalmas URL-jét... Hát gondolkozzon már el azon, hogy ki ő és hol a helye... A másik szerkesztő meg nem is válaszolt. Nice...

 

Ismerősömmel legott részleteztettem az igen érdekes eset tanulmányt, majd hamar kiderült, hogy mindkét esetben arról van szó, hogy az adott két szerkesztő az adott szakterületben egy - egy cégben érdekelt. Mindkét esetben tökéletesen ellenérdekeltek abban, hogy kitegyenek egy egyébként teljesen témába vágó linket, ha az ő konkurenciájuk. :D Szép mi? Hogy nem új a jelenség? Naná. Hogy évekkel ezelőtt, amikor a webkettes pörgés beindult, már akkor megmondták? Nyilván.

 

Na de, hogy ne tűnjön úgy, hogy ez egy Sanoma kritika, és a Startlapot kritizálom hétvégén szabadidőmben, ezért egy másik példát is iderángathatunk. Wikipedia. Megvan? Ugyanez csak másként. Ha írsz egy szó cikket, és felteszed - szinte teljesen mindegy milyen témában - és a források között megjelölsz egy oldalt, mely az adott kérdésben releváns, jól ismert, de gazdasági érdeke fűződik a témához, akkor bármennyire is hasznos, sőt adott esetben az ő tartalma alapján készült az adott Wiki szó cikk, jó eséllyel záros határidőn belül törli valaki a linket és a konkurencia linkje lesz ott. Óriás királyság. Sokat szoktam ezen kacagni, amikor a konkurens "gerillázgat" a Wikiben. Hajdanában még kitörölgettük egymás linkjeit, csatáztunk a szerkesztőkkel, hogy lássák be, hogy a cikk értékeit az XY cég tudásbázisa adja, a kontent jogszerű a megjelenés korrekt, jogtiszta és tényszerű, próbáltuk bizonyítani amit talán nem is kéne, aztán egyszer csak arra jöttem rá, hogy írja a Wikit az aki akarja. Oldják meg nélkülem.

 

De mondhatnék olyan Wiki példát is, hogy egészen egyszerűen a rajta fellelhető kontent - maradjunk abban - hogy pontatlan. Különösen olyan kérdésben, amely valamilyen esetben ilyen vagy olyan okból túlfűtött, átpolizitált. Ismerjük ezeket a szerkesztői háborúkat a múltban, ma már inkább a szerkesztőkkel kell csatázni, ha valamit feltöltesz.

 

Mára bizony elmondható, hogy a web 2.0 -n elérhető tartalom sok esetben manipulált, pontatlan vagy adott esetben szándékosan hamisított. Sajnos. Megoldás nincs, vagy én nem tudok róla; ha valakinek van ilyen, dobja át mélen, és idekopizom. Persze nyilván csak akkor, ha nem sérti az üzleti érdekeimet! ;)

 

Üdvözlettel:

Attila_BANKI

[Follow me on Twitter]

 

 

 

Címkék: web2.0 ugc bánki

A bejegyzés trackback címe:

https://thinkdigital.blog.hu/api/trackback/id/tr772428971

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ofczianka Balázs · http://www.ofczianka.hu 2010.11.07. 12:16:48

Szia Attila,

Sajnos ez így igaz ahogy leírtad. Korábbi lapszerkesztőként ugyanezt belülről is elmondhatom. Mármint a szerkesztők között.

És bár igen, nekem is volt olyan hogy nem tettem ki linket ha küldtek de hamar leszoktam róla mert a Főszerkesztőség az orromra koppintott. Többet nem is csináltam. Kb 4 évig voltam szerkesztő és az általad említett arroganciával a szerkesztők részéről én is találkoztam. Pedig akkor szerkesztő voltam! :)

Némelyik nagyon magasan hordja az orrát és gyakran nem válaszolnak linkajánlásokra sem. Pedig max 5 munkanapon belül fent kéne lennie a linknek ha releváns. Találkoztam olyan szerkesztőkkel akiket belső szerkesztői fórumon keresztül kértem meg hogy a releváns oldalamat tegyék ki ha lehet. Úgy elhordtak mindennek hogy nekem volt kellemetlen hogy megkérdeztem. Mondták hogy ajánljam be a lapon keresztül, amikor meg beajánlottam mindenhová annyit mondtak hogy ne spamoljak!? Ki érti ezt? :D Pedig hogy őket idézzem egy egy NAGYBETŰS közösség.

Fene érti. Mindegy egyébként a Sanomával nincs baj csak a nem kordában tartott szerkesztők járatják le néha őket. A linkek amiket pedig elfogadtak mostanában nem fognak semmit érni SEO szempontból mert kötelezően átírják a linkeket más szövegre. Hát ez van. Így múlik el a világ dicsősége :)

Köszi a cikket

Bánki Attila · http://hu.linkedin.com/in/attilabanki 2010.11.09. 13:13:42

@ofczi:
Szia Ofczi! Kösz a hsz-t. Elég szomorú, hogy itt tartunk. Te mint magányos digitális "pallosharcos" nyilván nem fogod tudni megváltoztatni ezt a nem kicsit bosszantó helyzetet, de hátha egyszer a Sanoma észbe kap. :D Majd ő rendet vág. Végül is neki kéne.
süti beállítások módosítása