Mostanában azt hírt olvassuk, hogy az Iwiw haldoklik - aminek valóságtartalmáról majd az [Origo] team nyilatkozik érdemben – ellenben megosztanék Veletek egy mért eredményt, mely egy social media kampányt és egy PPC kampányt tartalmazó aktivizáció eredményeit hasonlítja össze, de adatokat tartalmaz Facebook vs. Iwiw mérésekre vonatkozóan is.
A projekt egy felnőtt oktatással foglalkozó vállalat kampányait kezelő ügynökség adatait tartalmazza; előrebocsátom, hogy a kutatás nem reprezentatív, és mivel social media kampány, így erősen célzás és content függő.
A kampány során mérték a közösségekből érkező kattintásokat (Facebook és Iwiw) valamint egy Google alapú PPC kampány eredményeit. A kampány az Iwiw arculatváltás után került megvalósításra.
Eredmények:
- CPC a PPC kampányból: 181 HUF
- CPC a közösségekből (Iwiw és Facebook együtt): 132 HUF
- Átlagos oldalmegtekintés: 2,26 oldal
- Oldalon töltött idő: 2,5 perc
- Új látogató: 77%
- Visszafordulás: 49%
- Átlagos oldalmegtekintés: 3,5 oldal (54%-kal magasabb, mint a Facebook)
- Oldalon töltött idő: 2,5 perc (Ua. mint a Facebook esetében)
- Új látogató: 69% (Kicsit alacsonyabb, mint a Facebook esetében)
- Visszafordulás: 49% (Ua. mint a Facebook esetében)
- Átlagos oldalmegtekintés: 3,17 oldal (40%-kal magasabb, mint a Facebook)
- Oldalon töltött idő: 3,41 perc (36%-kal magasabb, mint a Facebook)
- Új látogató: 68% (Kicsit alacsonyabb, mint a Facebook esetében)
- Visszafordulás: 53% (Kicsit nagyobb, mint a Facebook esetében)
A fenti adatokból természetesen messze nem kívánok iparági tapasztalatokat előrevetíteni, de jól mutatja, hogy az Iwiw messze nem halott, sőt bizonyos mutatói meghaladják a Facebookon mért eredményeket.
Korábbi mérések a két közösségből érkező látogatókat aktivizálhatóságát tekintve nagyon hektikusak, erősen konvergál az adott kampánytémához, de sok esetben mértek hasonló adatokat, amelyben az Iwiw jobb eredményeket produkált, mint a Facebook.
Forrás és köszönet: www.vermis.hu
Üdvözlettel:
[Follow me on Twitter]