Mondj egy klassz digitális kampányt a Tesco-tól! Nem egyszerű, legalábbis hazai pályán nem. Bezzeg Koreában egyből jön mára a válasz: Egy remekbe szabott megoldással ugyanis ötvözték az online vásárlás egyszerűségét az offline vásárlás élményével, mindezt a már-már - legalábbis Koreában - hétköznapinak számító QR-kód felhasználásával. A Tesco célja az volt, hogy ő legyen az első számú kereskedelmi üzletlánc a távol-keleti országban, mindezt úgy, hogy nem növeli az üzletei számát. A koreaiak nagyon szorgos, dolgos emberek, nekik a heti nagy-bevásárlás egy rettegett feladat. Úgy határoztak hát, hogy egy ügyes húzással kényelmesebbé teszik a vásárlást, méghozzá ott, ahol munkába menet és hazafelé feltétlen megfordulnak, a metróaluljáróban. Itt élethű vásárlási élményt biztosítva, a portékát áttekinthetővé téve alakította ki virtuális QR-kódokból álló üzleteit, melyek így nem vízszintesen, hanem függőlegesen igényelnek csupán négyzetmétert, a falakon. Vásárolni az okostelefonjaikkal képesek a userek, amíg várják a metrót és jó esetben, mire hazaérnek már otthon várja őket a megrendelt áru. Technikailag a feltüntetett termékek mindegyike alatt van egy QR kód, ezeket tudják beolvasni mobillal és leadni a rendelést.
A megoldás újszerű, ötletes, de a legmeglepőbb az, hogy hatékony, működik. Bár, ha jobban belegondolunk egy ilyen technika iránt fogékony országban talán mégsem annyira meglepő. A Tesco látványosan növelte a forgalmát QR-boltjainak köszönhetően, meghökkentő számok a videóban: