Pénzintézetek és a web2:
Mint a legtöbb iparágban, a pénzügyek terén is igen fontos célcsoportot jelent a fiatalok csoportja. Elérésük és hűségük a jövő sikerének záloga. Végeztem hát egy kisebb nemzetközi kitekintést a banki web2 területén, amely az ezen a területen dolgozó szakembereknek ill. banki megrendelőkkel büszkélkedhető digitális ügynökségeknek válhat hasznára.
A reklám a játékban: a Bank Itau „I Can Bank It” alkalmazása kiváló példa a banki web2 marketingre és a fiatalok elérésére. Az életstílusunkra vonatkozó bevezető kérdések alapján tippeket, ötleteket ad, hogy hol és hogyan tudnák kicsit megfogni a költéseinket, melyik az a terület, ahol a legtöbbet tudnánk megtakarítani.
Nagyon ötletesen oldották meg a várakozási időt, amíg tölti az oldalt. A LOADING csúszka mozgatható és fentről dollár jelzésű színes labdák potyognak amiket el kell (bár céltalanul) kapni, amolyan faltörő kososan. Ötletes, játékos megoldás, ha elkerülhetetlen a hosszabb várakozás. Maga az alkalmazás iszonyat jól meg van csinálva, nagyon hangulatos a zene, fiatalos a képi világa. Ha valahogy a fiatalok érdeklődése a pénzügyek iránt felkelthető hát nagyjából így. Minden esetre jó megközelítés.
Néhány kulcsmegállapítás:
1. Az egyenlőre a közösségi médiában világviszonylatban sem túl aktív bankok között figyelemreméltó kivételt jelent a Wells Fargo, néhány bank használja most már a szociális média eszközeit, ám igen lustán, az említett bank ellenben elképesztően aktív az online térben.
Wells Fargo & Co. pénzintézet vállalati blogja elsőnek számít a bankok között. És a leginnovatívabb is: a blogba egy online szerepjátékot fejlesztettek, ez a Stagecoach Island, amely középiskolások és egyetemisták számára kínál játékos pénzügyi oktatást Valós idejű események, chat, avatar, képek feltöltése…
Pár érdekesség még a Wells Fargo-ról:
- az első amerikai banki blog
- az első bank amely diákhitel blogot indított
- az első bank amely üzleti blogot indított
- az első bank amely jelen van a Secound Life-ban(!!!)
2. A nagy pénzügyi szolgáltató cégek agresszív marketing programokkal (mint az American Express, Visa, stb) valószínűleg sokkal nagyobb arányban fogják használni a szociális média eszközeit, mint a konzervatívabb bankok.
3. A közösségi oldalak egyre népszerűbbek mind a kapcsolatok építése céljából, mind az innovatív pénzügyi szolgáltatások csomópontjaként.
4. A szociális média negatívan befolyásolhatja a márkát és a jó hírnevet. A fogyasztók által vezetett anti-Bank of America blogok nagy száma például felér egy PR katasztrófával.
5. Van sok jó független blog, amelyek banki kérdésekben folyamatosan publikálnak a neten.
Marketing Communities
Wesabe – Your Money, Your Community: A Wesabe egy olyan közösségi webhely, amely összegyűjti és elemzi a pénzügyi tranzakciós adatokat, bank-és hitelkártya elszámolásokat, és arra használja, hogy segítse a fogyasztók tájékozódását, hogy a legnagyobb értéket kapják pénzükért. Elméletben a Wesabe egyesíti a hatalmas adatbázisokat a pénzügyi tranzakciókat és a "kollektív intelligencia"-át melyet a hálózati ügyfélkör termel.
“best practices” pénzügyi tanácsadás:
Az adatok a Wesabe tagoktól származnak, akik a cég ingyenes, Web-alapú eszközét használva világosabb képet alkothatnak arról, hogyan is alakul költésük.
A Wesabe az első pénzintézet, amelyik Facebook-ra fejleszt. A céljuk az, hogy egy teljes értékű bankot futtassanak a Facebook közösség számára. (!!!) Valljuk be, ez igen izgalmasan hangzik.
Finextra Közösség - Finextra, londoni székhelyű, független hírszolgálat, információs forrás. A Finextra Közösségek, egy szabad hálózati közösség, a technológia lehetővé teszi, hogy a pénzügyi szakemberek blogoljanak, profilokat hozzanak létre, és fórum topicokat indítsanak.
Open Forum: az American Express által támogatott szociális közösség, mely a kisvállalkozások tulajdonosait célozza meg, videókat, cikkeket, szakértői blogokat, sikertörténetek mutat be és más vállalkozások tulajdonosainak tanácsait.
Egy hibrid a hagyományos portálok és a hálózati közösségek között.
www.openforum.com
Izgalmas hazai
Egy izgalmas kezdeményezés a haszonkulcs.hu. Az oldalt az Ombrello Digital kivitelezte amolyan itthon még egyáltalán nem jellemző BBC stílusban, azaz az oldal gyakorlatilag teljes mértékben testre szabható, a változtatások pedig automatikusan mentésre kerülnek. Videó. Az oldalt a Citibank támogatja, így természetesen található az oldalon egynéhány Citi-s alkalmazás is, abszolút nem zavaró módon. Témáját tekintve egy a kkv-kat megcélzó híroldal, főként RSS-eket szív be különböző helyekről, ám saját cikkek is helyet kapnak az oldalon. A megjelenése nagyon elegáns, pedig még nem működik teljes hatásfokon.