Digitális Marketing Blog

Think Digital!

Like It Easy

Hirdetés

 

Osztják

Digitális Marketing Blog

Szórakoztató digitális marketing!

A ThinkDigital kreatív digitális reklámmegoldások inspiratív célzatú bemutatását tűzte ki célul!

Kontakt: sinkovits.andras@gmail.com

DM: Közösségi PR katasztrófa

2010.03.22. - sinkovits Szólj hozzá!

 Természetesen a közösség nem csak jó hírünket keltheti. Amennyiben van egy maroknyi fogyasztói csoport, akik számára termékünk/szolgáltatásunk kevésbé szimpatikus, nos ők (akár a konkurencia) pár gombnyomással egy számunkra igen kedvezőtlen lavinát indíthatnak el negatív fényben feltüntetve ezzel cégünket.

Ennek időbeni felismerésével és azonnali kezelésével nem csak lehűthetjük egy időre a felbuzdulást, de pozitívan is kijöhetünk a dologból, ahogy az EA Sports tette nagyon jó érzékkel, a Tiger Woods PGA Tour nevú játék esetén, amikor egy szoftverhibát felfedező játékos Jesus, shotként tette közzé, amint Tiger Woods úgy sétál be a vízbe, mintha a földön járna. A játékgyártó leforgatta a jelentet, mintha a golfozó a valóságban is képes lenne a vízen járni, és a videót többen nézték meg, mint a cikiző felvételt (3,5 millióan). Ebben az esetben ez a leghelyesebb amit tehetünk.

Sokan az ilyen támadások miat nem mernek megjelenni közösségi oldalakon, pedig minden egyes támadás egy lehetőség fogysztóink panaszainak megismerésére, átgondolására és ez alapján kiküszöbölésére, ez utóbbi aktív kommunikációja mellett. Hibázni lehet, de nem tenni semmit az nagy probléma, elszalasztjuk annak a lehetőségét, hogy semleges/negatív hírnevünk pozitívvá váljon. 

Most, hogy már átléptük az 1 Millió-t magyar felhasználók Facebookon, egyre fontosabb odafigyelni az ilyen dolgokra és mostanra nekünk is lett pár olyan "rajongói" oldalunk, amely valamelyest negatívan tüntet fel egy márkát.

Ezek közül a kedvencem a Követnek a DM-ben a biztonsági őrök, de miért? katt Főként azért kedvelem nagyon, mert totálisan azonosulni tudok vele. Ez régóta egy valós promléma, szinte mindenkinek van egy story-ja ezzel kapcsolatban, melyeket most szorgosan meg is osztanak egymással. Teljesen igaz -mondom ezt a kommenteket átpörgetve-, hogy nincs annál kellemetlenebb mikor egy hölgy intim termékek között válogat miközben a nyakába liheg egy biztonsági őr.

Nem kéne lépnie a DM-nek? 4.738 rajongója van az oldalnak, ennyi sok közkedvelt márkának sincsen.

De mit lépjen?

Bármit, találjon ki valamit. Az oldalnak köszönetően olyan fontos információhoz jutott, melyhez csak egy költséges piackutatással juthatott volna hozzá. A vásárlóit idegesítik a folyamatosan őket stírölő biztonsági őrök. Persze, nem ők a hibásak, nekik ez a dolguk. A vezetés feladata lenne egy olyan rendszer kidolgzása, mely a vásárlók komfortérzetét nem rontja, mégis megelőzhetőek a lopások. Pl. kamerázzák be a boltokat, és figyelje a monitorokat a pult mögött a biztiőr. 

Hogy mi hasznuk lenne mindebből?

Nem biztos, hogy aki jófejségből ezen oldal rajongójává válik, másnap nem ott vesz dezodort. Viszont én magam is rengetegszer fordultam sarkon és inkább kijöttem, sőt barátnőmet kísérve inkább sürgeti kezdtem/lebeszéltem a vásárlásról csak menjünk már. Egy 4738 tagot számláló FB oldalra azért mégis érdemes lenne odafigyelni.

Címkék: facebook közösségi marketing digitális marketing facebook marketing digitális pr

A bejegyzés trackback címe:

https://thinkdigital.blog.hu/api/trackback/id/tr811859229

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása