Digitális Marketing Blog

Think Digital!

Like It Easy

Hirdetés

 

Osztják

Digitális Marketing Blog

Szórakoztató digitális marketing!

A ThinkDigital kreatív digitális reklámmegoldások inspiratív célzatú bemutatását tűzte ki célul!

Kontakt: sinkovits.andras@gmail.com

Az Augmented Reality jó...

2010.09.14. - Bánki Attila 3 komment

 Az Augmeneted Reality szép,  az Augmented Reality hasznos. De nem így...

 

Alapvetően nem szokásom reklámokat (kommunikációs anyagokat) kritizálni, mert ugye egy ilyesmit a brief ismeretében szoktunk megtenni, de itt most ez nagyon kikívánkozott. A dolog megértéséhez kérlek, navigáljatok el a www.youkinder.com oldalra. Válasszátok ki a megfelelő országot (Én a magyart választottam) ahonnan az oldal eljuttat a http://www.magic-kinder.com/ -ra, ami nem más mint a "Biztonságos szórakoztató internetes játékok gyermekeknek: Magic Kinder" oldala. Ez idáig jó. Az oldal szép, kedves, magyarul beszél és ez így rendben is van. Most jön a személyes rész...

 

Úgy kerülhetsz erre az oldalra, hogy az egyik gyermeked vagy ismerősöd kap egy Kinder tojást, melyből egy kis műanyag autót lehet összerakni. Ez történt velem is. A tojásban volt egy használati utasítás, amin egy webkamera volt… Én már ekkor éreztem, hogy ebből „agmenti” lesz, és lám megtörtént az első kereskedelmi kapcsolat köztem és a kiterjesztett valóság között. Nem szép ilyet mondani, de én már akkor sejtettem, hogy ebből cikk lesz… 

A szori az, hogy a család valamely tagja elindul csillogó szemmel a webkamerával ellátott gép felé, hogy magához vegye a user experience legmagasabb fokát, mire a következőt látta az oldalon miután megnyitotta:

 

 Semmit. Ahha. Semmit.

 

 Miért? Sorolom az okokat:

 

- Chrome-ban nyitotta meg. / Nem jó dolog, mert a Chrome-ot bár nagyon szeretjük, de bizony nem erre optimalizálnak általában a fejlesztők. Ezt persze a vásárlónak nem kell tudnia. Rossz pont.

- Az ActiveX vezérlőt, mint egy .exe-t kellett letölteni / Jaj… Legalább ne .exe-t… Meg aztán ez egy gyerekeknek szánt oldal…

- Aztán futtatni… / A második jaj… Mintha egy kicsit sokat várnának el a látogatótól.

- Majd az oldal háttérfelülete megjelent, és elkezdett jó lassan betölteni „valamit”. Percekig… / Tudom, hogy sávszélesség kérdése, de azért ennyit várni nem user friendly.

- Aztán miután véget ért a töltés, megint elkezdett letölteni. / Igen, ez tényleg vicces.

- Ekkor kapcsolt be a webcam, amitől éreztem, hogy az elmúlt negyedóra nem volt hiába való. Viszont ez garantálom, hogy senkinek nem jutott volna eszébe, mert a „Töltsd le az útmutatást” dokumentáció úgy rossz, ahogy van. / Miért kell ilyet csinálni?

- Majd bejött az alkalmazás, amivel végül is ismeretlen okból nem sikerült játszani. Őszintén megmondom fogalmam sincs miért nem; de nem. Valahol a webcam-en keresztül történő beállításnál valami leállt, és többet nem történt semmi. Webcam kép volt, de más nem, sőt még az oldalon a gombok sem működtek.

 

Na ennyi. A felhasználói élménynek vége, egészen addig megvolt, amíg le nem ült az ember a gép elé, és utána garantálható, hogy valami eltört benne. Ezzel a kampánnyal elkövették szinte az összes hibát, amit AR alapon el lehet követni: 

 

- Sok háztartásban nincs webcam. Nem baj; azért próbálkozzunk. Biztosan nem Magyarország kedvéért csinálták az oldalt.

- Sok gépre nehéz ActiveX-et telepíteni. Főleg a céges gépekre. Tudom, hogy kompromisszum, de próbáljunk talán Flash-t. Hátha inkább úgy.

- Gondoljunk a sávszélességre, mert az egy sarkalatos pontja a megoldásnak. Magyarországon a 4MB a legelterjedtebb sávszélesség, próbáljunk erre optimalizálni.

- Ha már mégis AR-t használunk, akkor az működjön stabilan. Nagyon el lehet rontani egy jól megírt alkalmazást azzal, hogy nem működik. A Total Immersion biztosan jól megcsinálta az AR részt, de nekünk felhasználóknak nem adatott meg, hogy ezt élvezzük. Akkor meg minek?

 

Azt hiszem ennyi. Nem akartam beszólni, csak gondoltam hátha találtunk az esetben olyasmit, ami majd később hasznos lehet. Akinek sikerült elindítania, majd meséljen, hogy milyen volt.

 

Üdvözlettel:

 

Attila_BANKI

 

 

 

Címkék: bánki augmented reality digitális marketing casestudie

A bejegyzés trackback címe:

https://thinkdigital.blog.hu/api/trackback/id/tr412296617

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bajnok · http://bajnok.blog.hu 2010.09.15. 10:11:56

Jó a poszt. Piros pont.

Valahogy szokatlan volt a stílus, nem olyan, mint a többi poszté. (Így jár, aki az elején átugorja a szerzőt) A végén viszont megláttam, hogy nem Artuum a szerző. Bánki Ati, aha, így már minden összeállt.

sinkovits · http://thinkdigital.blog.hu/ 2010.09.15. 10:40:26

Csatlakozom az előttem szólóhoz! :D

ad-renalin · http://adrenalin.blog.hu 2010.09.15. 10:45:36

Nekünk pont ma indult az első Augmented Reality alkalmazásunk a HVG-nél, így van némi rálátásom a dologra. :) mekkoraagyvagy.hvg.hu/

Az biztos, hogy nem egyszerű a dolog, vannak buktatói. A postban említett Active vezérlőt akkor kell letölteni, ha az AR animáció meghalad egy bizonyos poligonszámot (kb. 90 ezret). Ha ennél nagyobb/bonyolultabb a cucc, akkor a felhasználó kénytelen letölteni egy exe kiterjesztésű fájlt (ez máshol is így van), hogy jól működjön a dolog. Innentől viszont már nem kéne, hogy terhelje a sávszélességet, folyamatosan működnie kell.

A másik – és talán legnagyobb – kihívás egy AR alkalmazásnál a felhasználói oldalon van. Ezek pedig a fényviszony, illetve a webcam minősége. Ha ezek nem megfelelőek, legyen bármilyen jó az alkalmazás, döcögni fog, vagy be sem indul.

Remélem a miénk működni fog nálad Attila! :) Ja, és üdv a reklám-bloggerek világában! ;)
süti beállítások módosítása