Digitális Marketing Blog

Think Digital!

Like It Easy

Hirdetés

 

Osztják

Digitális Marketing Blog

Szórakoztató digitális marketing!

A ThinkDigital kreatív digitális reklámmegoldások inspiratív célzatú bemutatását tűzte ki célul!

Kontakt: sinkovits.andras@gmail.com

Blikk-MegasztAR

2010.12.01. - sinkovits 2 komment

 A kiterjesztett valóság első nagyszabású hazai felhasználása

Itt a blogon rendszerint foglalkozunk az Augmented Reality, azaz a kiterjesztett valóság reklámcélra való felhasználásával, lásd itt. Ez idáig nem voltunk elkényeztetve hazai megoldásokkal, pláne nem erős, nagy volumenű, egyszerre rengeteg embert mozgósító megoldásokkal. A mai naptól a Blikkben található lesz (dec.1. és 14. között) minden nap egy marker, amellyel mindenki megtapasztalhatja a kiterjesztett valóság élményét, nem mellesleg a Megasztár valóságát. 

Ez két okból számít újdonságnak:
1. Az AR-t eddig nem kapták fel soha ezelőtt ekkora médiumok, így egyrészt borítékolható a siker, másrészt örülhet a szakma, hiszen ekkora figyelem ezelőtt még nem irányult az AR-ra.

2. Soha ezelőtt print médium kis hazánkban (komolyabban) még nem mozdult rá a témára, holott kézenfekvő, hiszen a markert mindenképpen ki kell nyomtatni, ebben pedig a print médiumok -kedves online hallgatóságom- profik.

Maga az alkalmazás ügyes, sokat tud és elég gyorsan, elég látványosan, ám önmagában nem (csak) ez fogja érdekessé tenni, hanem az ezzel egybekötött nyereményjáték, amely során, ha a felhasználó lő egy képet magáról az alkalmazás használata közben, úgy egy páros jegyet nyerhet a Megasztár fináléjára.

Jómagam azt várom a médiumok összefogásától, hogy szélesebb rétegekhez is eljut az itthon még kevésbé ismert technológia és esetleg rákapnak még páran a reklámcélú AR fejlesztésre. Ámbátor megjegyzem, személyes véleményem, hogy ezt a poént elsüthetik a piacon kétszer, háromszor, de az ezt követő alkalmazások, hacsak nem tudnak valami komoly hozzáadott értéket hozzátenni, nem lesznek túl sikeresek. Miután megismeri az ember egy adott alkalmazás használatával, a többi már nem lesz képes átlépni az ingerküszöböt, addig pörög, amíg még új, az újszülöttnek minden vicc új.

Én a technológia elterjedését és megkapaszkodását inkább az e-kereskedelemben látom. Pl. De legyen igazam, mert jó móka.

A Blikk és a TV2 jól időzített, az ország jó részének ez a vicc új. Van abban azért valami erős, amikor a fogyasztó hosszú perceken át bíbelődik a brandeddel, 2011-ben akár divatos is lehet.

Íme mától őt kell keresni a Blikkben, a markert kitakartam, az alkalmazás használata a laphoz kötött, nincs ingyen ebéd:

 

Ha megvan a marker nyomás ide!

Címkék: hazai microsite augmented reality digitális marketing alternatív reklámmegoldások

A bejegyzés trackback címe:

https://thinkdigital.blog.hu/api/trackback/id/tr232483645

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ad-renalin · http://adrenalin.blog.hu 2010.12.01. 12:08:01

"Soha ezelőtt print médium kis hazánkban (komolyabban) még nem mozdult rá a témára" – ez így azért nem pontosan igaz. A HVG-nek 2 hónapja volt egy kampánya. Még meg is osztottam veletek. :) :P
mekkoraagyvagy.hvg.hu/

sinkovits · http://thinkdigital.blog.hu/ 2010.12.01. 14:44:46

@ad-renalin: Okés pontatlanul fogalmaztam, azt akartam kifejezni és a zárójel arra irányul, hogy komolyabb volumenben: Blikkből 200 000 példány kel el egy nap és pár tízezer előfizetés van rá, összesen több mint 1 Millióan olvassák páran pedig a Megasztárt is nézik :)....

Nem szépítem, pontatlanul fogalmaztam. :S :D
Szánom-bánom.
süti beállítások módosítása