Digitális Marketing Blog

Think Digital!

Like It Easy

Hirdetés

 

Osztják

Digitális Marketing Blog

Szórakoztató digitális marketing!

A ThinkDigital kreatív digitális reklámmegoldások inspiratív célzatú bemutatását tűzte ki célul!

Kontakt: sinkovits.andras@gmail.com

Égesd a márkádat a fogyasztó agyába!

2010.12.13. - sinkovits 4 komment

 Nos nem gondolnánk, hogy teljességgel törvényes, mégis igen érdekes kísérletet hajtott végre a BMW, sikerrel. Egy moziteremeben ülő nézősereg agyába "égetett" egy BMW logót, egy úgynevezett emlékképet. 

Mielőtt levetítettek volna egy hirdetést, előtte nagy teljesítményű vakuk a vásznon át egy BMW logókivágást villantottak teljesen észrevétlenül a nézők szemébe. Ők végignézték a hirdetést gyanútlanul, mígnem a szpotban szereplő motoros a hirdetés végén arra kérte őket, hogy csukják be a szemüket. Mikor becsukták, - fogalmuk sem volt miért, hiszen a reklámfilmben nem volt feltüntetve- de a BMW logó úszott el a szemük előtt, fehérből lilába váltva.

Ügyes: A BMW szó ott van az emberek fejében, bevonja őket, ahelyett, hogy untatná. 

Címkék: digitális marketing alternatív reklámmegoldások

A bejegyzés trackback címe:

https://thinkdigital.blog.hu/api/trackback/id/tr912512737

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nagytv2141 · tvtenor.blog.hu 2010.12.13. 12:22:39

Tök jó, kár hogy ez már durván befolyásolás. Hasonlót kólás cég is csinált anno, betiltották ezt a fajta reklámozást, mert tudatalatti befolyást csinál. Visszataszító, hogy közben meg istenítik, milyen jó és új dolgot találtak ki, és milyen jó is ez a nézőnek. Nem jó.

bread 2010.12.16. 15:49:39

@nagyteve: Két különböző dolgot keversz.

Amire te gondolsz az egy filmkocka, amit elrejtenek egy filmben, hogy a tudatalattidra hasson, és ezáltal fogyasztásra ösztönözzön (dohányzó ember => rá akarsz gyújtani, szexelő emberek => szexelni akarsz, egy párás pohár => szomjas leszel stb.).

Itt ezzel szemben egyrészt deklaráltan reklámfilmről van szó, másrészt ők maguk hívják fel a figyelmet arra, hogy csukják be a szemüket a nézők.
További különbség, hogy nem várnak azonnali - tudattalan - reakciót, hiszen nem is a tudatalattidra hatnak, hanem a retinádra, a kettő pedig nem pont ugyanaz... :)

Szóval értem én a reklámokkal való szemben állásodat (ami alapvetően "durván befolyásolás"), de ezt nem tilották be, és nem is tilthatták, nem lévén eddig ilyen példa.

Hogy jó vagy nem jó a nézőknek, az messzire vezető kérdés: a reklámok általában jók vagy nem jók nekik? Tovább megyek: egy reklám jó, ha szórakoztató/meglepő? Ez szórakoztató/meglepő? Ennyi ugyanis a célja nem több. ;)

fotós p. 2011.01.10. 21:37:46

égethetik az agyamba egy 20 millió forintos márkát! amúgy sokkal jobban megmarad az agyadban az adott reklám, ha hallgatod és nem látod! tehát, ha kimész a konyhába egy sört kinyitni és a reklámot csak hallod jobban megmarad!

Maurice74 · http://www.personaltraining.hu 2011.01.28. 06:48:12

Ja, a fight clubban meg mást vágtak be :))
süti beállítások módosítása