Digitális Marketing Blog

Think Digital!

Like It Easy

Hirdetés

 

Osztják

Digitális Marketing Blog

Szórakoztató digitális marketing!

A ThinkDigital kreatív digitális reklámmegoldások inspiratív célzatú bemutatását tűzte ki célul!

Kontakt: sinkovits.andras@gmail.com

Social Media kockázatok a gyakorlatban

2011.03.23. - Bánki Attila Szólj hozzá!

Találjátok ki ki írta az alábbi mondatot: „A magánélet a múlt társadalmi normája. A személyiség jogainak védelme felett eljárt az idő" Igen; Mark „Cuki” Zuckerberg, a Facebook kiötlője, akinek websiteján az emberek átlagosan 55 percet töltenek el naponta. Ebben a cikkben nem arra szeretnék választ adni, hogy mit csinálnak ennyi idő alatt, hanem, hogy mi az amit nem szerencsés ha csinálnak. Mindezt gyakorlatban.
 
NE vagyon ÓVATOSAN postoljunk olyat:
 
  •  Amit félre lehet érteni. Pl.: politika: Könnyen lehet, hogy a fél ismeretségi körünket vérig sértjük egy rosszul sikerült mondattal. „XY a franc tudja mi politikusa egy ócska kripli” Jó esélyünk van arra, hogy ezt valaki nem így gondolja. A politika meg egy meleg dolog.
  • Szex. Pro / kontra. Fiúk és lányok együtt boldogok. Lányok és lányok együtt boldogok. Fiúk és fiúk együtt boldogok. Asszem más nincs. Jó esélyünk lesz arra, hogy a FB bannol, vagy az ismerőseink egy része teszi ugyanezt, mert nem kíváncsi ilyesmire.
  • Vallás. Egy jóízű post egy prófétáról, egy nagy kacagás egy vallási csoporttal kapcsolatban, és kezdődhet is a balhé. Kerüljük, mert vannak akik erre érzékenyek. Inkább privátban.
  • Kisebbségek és nemzetiségek. Egy ízetlen tréfa vagy egy rossz vicc bőven elég ahhoz, hogy valakit megsértsünk. Eszünkbe sem jut amikor postolunk, hogy – különösen nemzetközi munkahelyek esetén – az egész kapcsolat rendszerünk olvassa amit írunk, szerte a világban.

 

-      Erősen ELLEN JAVALLT vagy meggondolandó:
 
  •  Alkalmazások engedélyezése. Amennyiben szeretnénk egy apit a FB-on használni, azt engedélyeznünk kell. A funkcionalitástól függően az engedélyezendő tételek száma más és más lehet. Pl.:
o   Hozzáférés az alapadatokhoz
o   Email küldés
o   Publikálás az üzenőfalra
o   Hozzáférés az adatlapomhoz
o   Adataim elérése bármikor
o   Hozzáférés a fotóimhoz és videóimhoz
o   Ismerősök adatai
Minél hosszabb a fenti lista, annál nagyobb a kockázat, hogy személyes adatok tömege kerül át egy harmadik félhez.
 
  • Kapcsolat térképező apik. Ezek jobbára olyan alkalmazások, melyek célja, hogy megmondják, hogy kikkel állsz és milyen mélységű interakcióban. Néhány gombnyomással kiderítheted – magadra vetítve - hogy ki a legjobb barátod, melyik csaj/srác like-ol a leginkább stb. Ezzel nem is lenne gond, de az api ezt azonnal kiteszi a faladra, és beteszi a fényképeid közé ennek a grafikusan megjelenített változatát. Így bármikor, akár bárki számára is láthatóvá válnak a kapcsolati preferenciáid. Akarod e?
  • Taggelős dolgok. Taggeld be, ki a legjobban öltözött csaj, a legkirályabb patryarc, akinek számít a véleménye stb. Jó esetben Te taggelsz valakit a képre, rosszabb esetben Téged taggelnek rá. A fotó pedig bekerül a képeid közé… Ezt nem biztos, hogy mindenkinek látnia kell, ráadásul a preferenciák időnként változnak…
  • Fotó állomány. Hajnali kettőkor a Fortuna lemezlovas klub WC-jében átöleled a porcelán buszt… Mindenki látja, de édesanyád nem tud ennek örülni… Vagy kik azok ott a háttérben? A Klu Klux Klán? Te jó ég… „És Te mit keresel ott csuklyában?” Kérdezi a HR-es… Kerüljük az ilyen helyzeteket, és semmit se töltsünk fel, amit nem szeretnénk, hogy a fél bolygó lássa…

 

Amit viszont semmi esetre SE postoljunk! [Ez a sírva könyörgős rész.] Ilyet ne tegyünk SOHA:
 
  • Édesen pancsoló pucér babáink képét ne töltsük fel sehová, ne shareljük. A neten sok fura ember gyűjt ilyen képeket. Semmi esetre SE okozzuk nekik örömet.
  • A lakásunk belsejéről készült fotókat, melyen jól látszanak a biztonsági berendezések elhelyezkedése. Pl.: az ablak fölött az infravörös érzékelő elhelyezkedése. Vagy bejárati ajtó és a kulcsok elhelyezkedése stb. Ezek beszédes dolgok „szakemberek” számára. Ezt NE tegyünk.
  • Azt ugye mondani sem kell, hogy felhasználó neveket és passwordöket, pinkódokat, bankkártya adatokat… Ezekre vigyázzunk nagyon… 

Üdvözlettel:

Attila_BANKI

Follow me on Twitter

Címkék: facebook digitális marketing facebook marketing

A bejegyzés trackback címe:

https://thinkdigital.blog.hu/api/trackback/id/tr762765233

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása