Mivel elég gyakran hivatkozom rá, gondoltam ideje bemutatnom minden digitális marketinggel foglalkozó szakember álmát, ezt a gyönyörű arany nagymacskát:
Hölgyeim és Uraim, íme Ő, a Cyber Lion:
A Médiapédia ide vonatkozó bejegyzése szerint a Cyber Lion a Cannes Lion, azaz a Cannes-i Reklámfesztivál digitális kategóriája, melynek díjait az egyhetes fesztivál közepén, szerda este adják át.
A Cyber Lions-on belül 5 főkategóriában lehet nevezni, amelyek további alkategóriákra bomlanak.
A főkategóriák:
-Website és microsite
-Online hirdetés
-Egyéb digitális reklám (mobil, letölthető interaktív eszközök stb.)
-Vírus reklám (e-mail reklám, vírusvideó, videó nélküli vírushirdetés)
-Interaktív kampány (ami minimum 3 különböző elemből áll).
Először 1998-ban osztották ki a Cyber Lions díját. A 2009-es évben 2205 nevezés történt ebben a kategóriában, melyek között 5 magyar nevezés is volt.
2009 évi magyar nevezések:
-Neo Interactive, Coke Zero brandsite, Coca-Cola Hungary
-Leo Burnett, Have fun with the words, Pannon Djuice
-Hering, Memories, Unicef
-Tribal DDB, Raise your voice, Amnesty International
-Hering, Roadmovie, Mattel
2009-ben a PR, a Direct és a Cyber kategória Grand Prix-ét is a CumminsNitro Brisbane nyerte az ausztrál Queensland állam felkérésére készített The Best Job in the World kampány által.
További Grand Prix díjat kapott még a AKQA London, UNITED KINGDOM "ECO:DRIVE" című alkotása, valamint a 2 ENTERTAINMENT Pasadena, USA "WHY SO SERIOUS?" című alkotása.
Forrás: Mediapedia