Van egy visszatérő rossz álmom. Reggel játszódik, a gép elé vetődök és csekkolni szeretném a Facebook oldalamat, a Digitális Marketing Blog FB oldalát, látom a jelzést, hogy levelem jött, de mégis előbb az oldalamra ugranék. Ugranék. Nem dobja fel a fb keresője.. Nincs az adminisztrált oldalak között. Megszüntették. Eltávolították. Ekkor már sejtem miről szól a bontatlan levél. A kezdetek kezdetén csináltam egy alternatív nyereményjátékot a Kütyüshoppal közösen. Elég egyszerűen működött, legyél a rajongóm, mert azok közt sorsolok tárgynyereményt. Akkoriban ez még oké volt, ám ma már a Facebook megváltozott üzletpolitikája nem tűri az üzenőfalakon, fotógalériákban és eseménynaptárakban futó, valamint lájkolás, posztolás és fotófeltöltés alapján történő nyereményjátékokat. Valljuk be, a Szerencsejáték Felügyelet sem díjazza, hiszen a fent említett módokon még csak lehetőségünk sem nagyon van, hogy kérdést tegyünk fel, ezzel tudásalapúvá tenni a játékot, hogy ne legyen bejelentésköteles. A rémálom vélhetőleg az akkori történésekkel a mai megváltozott FB környezetben zajlik.
De mit tegyünk, ha gyarapítani szeretnénk rajongótáborunkat? Ha a könnyen elérhető FB felhasználókat szeretnénk vásárlásra ösztönözni a számukra hozzáférhetővé tett kuponokkal?? Emellett nem szívesen vernénk el a pénzünket FB hirdetésekre, de azt sem szeretnénk, hogy eltűnjön gondosan ápolt és felépített oldalunk..
Erre kínál megoldást a MyPromo!
A MyPromo egy interaktív közösségi kampányépítő. Azaz lehetőséget ad, hogy Facebookra minden programozói tudás nélkül, egyszerű szövegszerkesztési alapismeretekkel egy látványos és hatékonyan működő kampányt építsünk 5 egyszerű lépésben. Csinálhatunk nyereményjátékot, a klasszikus tárgynyereményfeldobós, azt kisorsolós verziót, amely a rajongók gyűjtésében segít, illetve csinálhatunk kupon kampányt, amellyel vásárlásra ösztönözhetjük a felhasználókat. A kupon kampány lehet egyszerű akciós kuponos kampány, melyben x százalékot engedünk termékünk/szolgáltatásunk árából és lehet közösségi kupon, vagyis x számú vásárló vásárlási szándéka esetén elérhető százalékos kedvezményes kupon.
Láthatjuk, mindkettő irány igencsak hasznos. A rajongógyűjtés nyereményjáték esetében szinte borítékolható. Beállíthatjuk, hogy a játékban való részvétel kötött legyen-e és hány ember meghívásához, illetve amennyiben valaki részt vesz, automatikusan posztolásra kerül, és ismerősünk automatikusan játékra buzdít minket, ezáltal vírusszerűen terjed. A lényeg, hogy oldalad lájkolásához kötött a játék. A kuponos verziót talán magyaráznom sem kell milyen ügyesen támogatja az eladást, hogy mást ne mondjak környezetbarát. :)
Kis- és középvállalkozások, nagyvállalatok, reklámügynökségek és non-profit szervezetek mind a rendszer haszonélvezői. Kicsik és nagyok egyaránt kiaknázhatják a MyPromo előnyeit.
A MyPromo megkönnyíti az interaktív kampányok létrehozását és futtatását a közösségi hálózatokon, továbbá automatikusan a kampányba integrálja azon közösségi alkalmazásokat (pl. hírforrások, baráti megosztások, "Like" boxok, stb.) melyek a kampány népszerûsítését segítik.
A MyPromo által biztosított technológiával az ügynökségek rövidebb idõ alatt és sokkal alacsonyabb költségvetésbõl képesek kampányokat indítani és futtatni ügyfeleik számára, mintha kampányonként saját alkalmazásokat építenének. A MyPromo segítségével mégis teljes kontroll alatt tarthatják a teljes márka és kreatív vezérlést, valamint a tervezõsablonnak köszönhetõen szabadon alakíthatják ki a kampány grafikai elemeit.
Nyereményjáték vagy kuponkampány? Az attól függ mi a célja:
- e-mail vagy levelezési listát szeretnél építeni,
- növelni szeretnéd a „rajongótáborod” Facebook oldaladon,
- forgalmat szeretnél vezetni céged Facebook vagy hivatalos weboldalára,
- ki szeretne alakítani egyfajta közösséget a márkád körül,
- felmérési, statisztikai adatokat szeretnél gyűjteni (a nyereményjátékhoz csatlakozóknak ki kell tölteniük egy rövid kérdőívet a játékot megelőzően).
- márkaismertséget szeretnél növelni,
- az újonnan piacra dobott termékeddel kapcsolatban vásárlásra szeretnéd ösztönözni ügyfeleid,
- felesleges készleted szeretnéd kiárulni,
- forgalmat szeretnél vezetni céged Facebook vagy hivatalos weboldalára.
Nem sokára tesztelem a rendszert, várható egy beszámoló!
Ha nem bírnál magaddal: http://mypromo.hu/