Digitális Marketing Blog

Think Digital!

Like It Easy

Hirdetés

 

Osztják

Digitális Marketing Blog

Szórakoztató digitális marketing!

A ThinkDigital kreatív digitális reklámmegoldások inspiratív célzatú bemutatását tűzte ki célul!

Kontakt: sinkovits.andras@gmail.com

Nyereményjáték csak pontosan, szépen...

2011.03.02. - sinkovits 4 komment

Van egy visszatérő rossz álmom. Reggel játszódik, a gép elé vetődök és csekkolni szeretném a Facebook oldalamat, a Digitális Marketing Blog FB oldalát, látom a jelzést, hogy levelem jött, de mégis előbb az oldalamra ugranék. Ugranék. Nem dobja fel a fb keresője.. Nincs az adminisztrált oldalak között. Megszüntették. Eltávolították. Ekkor már sejtem miről szól a bontatlan levél. A kezdetek kezdetén csináltam egy alternatív nyereményjátékot a Kütyüshoppal közösen. Elég egyszerűen működött, legyél a rajongóm, mert azok közt sorsolok tárgynyereményt. Akkoriban ez még oké volt, ám ma már a Facebook megváltozott üzletpolitikája nem tűri az üzenőfalakon, fotógalériákban és eseménynaptárakban futó, valamint lájkolás, posztolás és fotófeltöltés alapján történő nyereményjátékokat. Valljuk be, a Szerencsejáték Felügyelet sem díjazza, hiszen a fent említett módokon még csak lehetőségünk sem nagyon van, hogy kérdést tegyünk fel, ezzel tudásalapúvá tenni a játékot, hogy ne legyen bejelentésköteles. A rémálom vélhetőleg az akkori történésekkel a mai megváltozott FB környezetben zajlik.

De mit tegyünk, ha gyarapítani szeretnénk rajongótáborunkat? Ha a könnyen elérhető FB felhasználókat szeretnénk vásárlásra ösztönözni a számukra hozzáférhetővé tett kuponokkal?? Emellett nem szívesen vernénk el a pénzünket FB hirdetésekre, de azt sem szeretnénk, hogy eltűnjön gondosan ápolt és felépített oldalunk..

Erre kínál megoldást a MyPromo!

A MyPromo egy interaktív közösségi kampányépítő. Azaz lehetőséget ad, hogy Facebookra minden programozói tudás nélkül, egyszerű szövegszerkesztési alapismeretekkel egy látványos és hatékonyan működő kampányt építsünk 5 egyszerű lépésben. Csinálhatunk nyereményjátékot, a klasszikus tárgynyereményfeldobós, azt kisorsolós verziót, amely a rajongók gyűjtésében segít, illetve csinálhatunk kupon kampányt, amellyel vásárlásra ösztönözhetjük a felhasználókat. A kupon kampány lehet egyszerű akciós kuponos kampány, melyben x százalékot engedünk termékünk/szolgáltatásunk árából és lehet közösségi kupon, vagyis x számú vásárló vásárlási szándéka esetén elérhető százalékos kedvezményes kupon.

Láthatjuk, mindkettő irány igencsak hasznos. A rajongógyűjtés nyereményjáték esetében szinte borítékolható. Beállíthatjuk, hogy a játékban való részvétel kötött legyen-e és hány ember meghívásához, illetve amennyiben valaki részt vesz, automatikusan posztolásra kerül, és ismerősünk automatikusan játékra buzdít minket, ezáltal vírusszerűen terjed. A lényeg, hogy oldalad lájkolásához kötött a játék. A kuponos verziót talán magyaráznom sem kell milyen ügyesen támogatja az eladást, hogy mást ne mondjak környezetbarát. :)

Kis- és középvállalkozások, nagyvállalatok, reklámügynökségek és non-profit szervezetek mind a rendszer haszonélvezői. Kicsik és nagyok egyaránt kiaknázhatják a MyPromo előnyeit.

A MyPromo megkönnyíti az interaktív kampányok létrehozását és futtatását a közösségi hálózatokon, továbbá automatikusan a kampányba integrálja azon közösségi alkalmazásokat (pl. hírforrások, baráti megosztások, "Like" boxok, stb.) melyek a kampány népszerûsítését segítik. 

A MyPromo által biztosított technológiával az ügynökségek rövidebb idõ alatt és sokkal alacsonyabb költségvetésbõl képesek kampányokat indítani és futtatni ügyfeleik számára, mintha kampányonként saját alkalmazásokat építenének. A MyPromo segítségével mégis teljes kontroll alatt tarthatják a teljes márka és kreatív vezérlést, valamint a tervezõsablonnak köszönhetõen szabadon alakíthatják ki a kampány grafikai elemeit.

Nyereményjáték vagy kuponkampány? Az attól függ mi a célja:

 A nyereményjátékok indítása hatékony módszer, ha:
  • e-mail vagy levelezési listát szeretnél építeni,
  • növelni szeretnéd a „rajongótáborod” Facebook oldaladon,
  • forgalmat szeretnél vezetni céged Facebook vagy hivatalos weboldalára,
  • ki szeretne alakítani egyfajta közösséget a márkád körül,
  • felmérési, statisztikai adatokat szeretnél gyűjteni (a nyereményjátékhoz csatlakozóknak ki kell tölteniük egy rövid kérdőívet a játékot megelőzően).
 Az akciós kuponok terjesztése rendkívül hatékony módszer, ha:
  • márkaismertséget szeretnél növelni,
  • az újonnan piacra dobott termékeddel kapcsolatban vásárlásra szeretnéd ösztönözni ügyfeleid,
  • felesleges készleted szeretnéd kiárulni,
  • forgalmat szeretnél vezetni céged Facebook vagy hivatalos weboldalára.

Nem sokára tesztelem a rendszert, várható egy beszámoló!

Ha nem bírnál magaddal: http://mypromo.hu/

Címkék: facebook közösségi marketing facebook marketing facebook alkalmazás

A bejegyzés trackback címe:

https://thinkdigital.blog.hu/api/trackback/id/tr262698671

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Exo · http://addict.blog.hu/ 2011.03.02. 10:00:09

"A lényeg, hogy oldalad lájkolásához kötött a játék." – tudtommal ez így nem legális.

sinkovits · http://thinkdigital.blog.hu/ 2011.03.02. 10:21:22

@Exo: Igazad van! Csak ahhoz kötni nem legális, nem lehet a nyereményjáték közvetlen részvételi feltétele a lájkolás, tehát emellett még valamit teljesíteni kell a résztvevőknek. (Például alkalmazás jóváhagyása, vagy hogy védd magad az itthoni hatóságok előtt: egy tudásalapú kérdés megválaszolása.)MyPromo esetében az alkalmazást jóváhagyod, válaszolsz egy kérdésre és amúgy lájkolnod kell az oldalt.
webbrand.postr.hu/egy-facebook-promocio-szabalyai

Maurice74 · http://www.personaltraining.hu 2011.03.20. 06:24:31

Ez kísértetiesen hasonlít a wildfireapp szolgáltatásaira..

sinkovits · http://thinkdigital.blog.hu/ 2011.03.20. 19:05:51

@Maurice74: Is, de amire a legutolsó szegig az ez: apps.facebook.com/sweepstakeshq/?ref=ts
Nyilván nem spanyolviasz, de egy valós szükségletre a leggyorsabb hazai reakció az biztos. A külföldi példákkal ellentétben Ft-ban lehet fizetni és kapunk számlát.
süti beállítások módosítása