A story nem mai, közel egy éves, de bűn lenne nem beszámolni róla. Azt gondolom, ha digitális kampányokról beszélünk, ezt mindenképpen érdemes felhozni, mint pozitív példát. A dolog alapja ezúttal is egy nagyon egyedi és ötletes banner, de most nem egy illatosított, hanem egy személyre szabott.
A kampányt a Mccann Digital Israel csapata gründolta egy egy újonnan induló izraeli TV sorozat körüli hype szítására. Azt gondolom tökéleteset alkottak.
A sorozat maga a tinédzsereknek szóló DEUS, ami pedig nem más, mint a sztori alapjául szolgáló mesterséges intelligencia szuperszoftver, gyakorlatilag mindent tud mindenről és hogy, hogy nem, elveszítik felette az irányítást.
A Mccann Digital Israel feltette a kérdést: Mi lenne, ha a DEUS-t életre keltenék a való világban? Nos, ők megtették, de legalábbis szimulálták:
Első lépésben egy sima egyszerű nyereményjátékra lehetett regisztrálni, melyben a DEUS premierjére lehetett VIP jegyeket nyerni. Erre indult egy egyszerű bannerkampány. A regisztrációkor igen sok dologra rákérdeztek, név, suli, hobby és barátaikat is meghívhatták a játékba.
De egy apró, ám annál fontosabb tényt nem tudtak: A regisztrációkor egy cookie fájl is települt a gépükre észrevétlenül, amely a megadott összes információt letárolta róluk.
2 héttel később, mikor már senki nem emlékezett a játékra a DEUS életre kelt! Megindult a személyre szabott bannerkampány, melyben személyre szabott névre szóló üzeneteket kaptak, mindenki mást. Természetesen a kattintási arány ennek megfelelően óriási volt, képzeljük csak el, egy banner megszólít és mindent tud rólam...
Naná, hogy kattintották! A fogadó oldal egy titokzatos microsite volt, ahol még több információt találtak saját magukról, a születésnapjuk időpontját, az iskolájuk nevét, kedvenc elfoglaltságaikat, még a legjobb barátjaik nevét is!
Beindult a találgatás különböző fórumokon, hogy mi lehet ez az egész, bloggerek csodálkoztak rá, ki lehet ez a hacker aki mindent tud róluk, Aggódó szülők leveleztek, telefonálgattak, égett a forródrót.
3 nappal később a kampány leállt, hogy 1 héttel később újra felmelegítség a hangulatot: Személyes megszólítás uután a banner érdeklődött, hogy emlékszik-e még rá a felhasználó és közölte, hogy itt az ideje, hogy felfedje magát.
A kampánynak köszönhetően Izrael legnézettebb sorozatává vált a DEUS. Ezer - meg ezer helyen dícsérték a kampány ötletességét.
Agency: Mccann Digital Israel
VP Creative: Eldad Weinberger
Creative Technology Director: Max Shcherbakov
Creative Director: Meiran Pachman
Copywriter: Sahar Lewenstein
Art Director: Viktoria Gendelman
Content Development & Social Media: Nir Refuah
Case Study Director: Peretz Daniel Markish
Elismerésem a készítőknek!